fredag 8 november 2013

Skyddsförberedelser...

Är ledig i helgen men ska ut till Mullsjö inför och till skyddstävlingen. Elitklassens spår går där ute. Jag är spårchef men Kjell har lagt spåren så det kommer vara väl förarbetat! Jag, Sussi o Ninni ska ut dit imon å så passar vi på o tränar lite åxå. Men innan har jag tänkt att jag ska springa nån mil där ute i skogarna. Har en eventuell plan på att synka med en kollega som bor där, men hon var inte säker på om hon hade barnvakt så jag håller det lite öppet. På kvällen ska vi till grannen, men eftersom jag ska vara i Mullsjö redan kl 7 på söndag så blir middagen redan kl 17 vilket passar mig finfint. Jag tror jag ska köra elitlydnaden åxå, har inte kollat det, men det är ju inga bekymmer. Ska hjälpa Sussi att bygga banan till lägre o högre på lördag em. På söndag gäller det bara att ha koll på allt, lottningen, vaccinationer, platsliggningen, pistolen till skotten, att alla är där de ska, spårpinnar, snitslar, spårkort, domarprotokoll, osv, osv. Tänk om jag försover mig! ;-O Det får bli dubbla klockor.

Har fått låna ett citronhalsband av Sanna som jag dock inte hunnit prova än eftersom bilen hamnade på lagning igen o å det låg kvar däri när sambon tog den. Försökte övertala honom när jag kom hem att bistå, men han hade däckat i soffan efter bilmek hela dan o ingen lunch så det får väl bli imon. Jag vill liksom förstärka effekten med ett NEJ från honom... tror inte riktigt att hon kommer tycka att det är något större bekymmer, bara man blundar lite.


Just nu är hon inne i en fas då hon fäller rejält sedan 2 veckor tillbaka, är ganska otålig, lite pipig inne o vill INTE koppla av föräns man nattar henne till kvällen, då blir det knäpptyst. Har inte kört så mycket lydnad mer än på promenaderna dock. Körde på klubben i måndags o blev bra coachad av Lisette. Vi jobbade även med det här att hon inte skulle dra till annat som var intressant men vi gjorde det nog lite för svårt, för hon hann dit, sno grejen de bollade med några gånger o sen dra till mig å hon var precis uppe i varv x 1 000 000 ungefär o klippte mig lite varstans o var helstressad. Vet inte om det är grejen riktigt att köra så för jag tycker det är jobbigt att varva en redan varvad hund ännu mer. Får grunna på det lite. Men jag riktigt avskyr att jag kan känna att hon kan dra på plan. Vågar nästan aldrig ha henne lös när andra tränar ifall nån kastar en boll eller nån hund springer.

I onsdags var jag o en kompis på Yoga här i Tenhult på www.moyom.se det var jätteskönt! Det kändes tryggt o välbekant o Ashtangayogan är verkligen både skön o skitjobbig. Den får varenda muskel o jobba o därefter stretchas ut. Passar mig perfekt. Ska försöka köra lite då å då.

Nästa vecka blir en fullspäckad sådan med jobb månd-torsd med föreläsningar o annat inbokat. Till helgen ska vi bjuda hem lite folk, egentligen på lite examensmiddag som efterfrågats av mina kära bröder... Ska plana för nån trerätters o champagne ska inköpas o annat o hej å hå. Men det blir garanterat trevligt!


En illmarig Poppy inväntar läge för attack... ;-P

Tjo!
H