lördag 16 november 2013

Städa, städa...

Ja städning o rensning har varit i fokus nu sista tiden tycker jag. Är väl inte min o sambons favoritsyssla (är det nåns?!) men man vill ju gärna ha det fint o snyggt, men det prioriteras snabbt bort om det är nåt annat som är roligare.. Men nu har det fejats o rensats osv. Poppy har nästan gett upp! Igår var jag ju ledig o höll på hela dan med diverse projekt. Bland annat åkte jag in till stan för att handla o glömde plånboken o fick åka hem o hämta den igen... Suck! Men vi körde uppletande o gick promenixen i alla fall. På kvällen följde jag med Sussi till Gunnar som nu är min nya idol! Han bor långt ut på vischan bortanför Sussi. Han har inrett sin loge till hundträningshall. Det var fullt med spännande saker där sa Poppan o klarade sig nog själv i en kvart där när vi stod o pratade o berättade o hennes bravader. Det var jag, Sussi, Gunnar, o ett par tjejer till. Vi kunde ju konstatera direkt att hon klarar ju sig ganska bra själv! Orädd som hon är. Fokus måste bli på att få henne att söka kontakten med mig mer. Sen körde vi lite olika övningar åt förbudshållet. Om det ligger en rolig grej på backen - inte sno den! Leka med matte istället, typ. Det gick faktiskt jättebra. Hon fick avsluta med en plats. Vi fick göra det lite svårare för henne för hon är ju trots allt ganska formad av lydnadsträningen. Ett par pass körde vi o nöjda o glada åkte vi därifrån vid 21-tiden på kvällen. Har lite hemläxa åxå som jag ska tänka på.

Ikväll kommer en hel bunt med folk på lite examensbaluns. Brorsorna o lite andra människor. Vi blir sammanlagt 13 pers. Ska torka av golven, ställa iordning borden, duka, göra en fruktsallad till min raw food glass, koka ris, lägga upp förrätte på fat, ut o springa med Poppan, duscha o snygga till mig. Champagnen är inköpt, goda viner till middagen så det ska nog ordna sig! :-)

Imon ska jag spåra tänkte jag, riktigt långt hoppas jag! Allt för att trötta ut monstret! Får ju passa på när det är ljust. Har ett par lite jobbigare veckor framför mig. Är ledig nästa gång på lördag den 30 nov om inte ett under sker... Har försökt få ledigt fred kväll som kommer, men nada vikarier finns att tillgå. Ska därför jobba både fred o lörd kväll för att täcka för min kollega som måste vara ledig fred kväll. Surt. Det är många föreläsningar o möten o annat som jag måste närvara vid. Jag som MÅSTE ta ut minst 4 dars semester till innan nyår. Enkelt o säga, svårt att göra känns det just nu!

Nu är nog min paus slut. Dags o ta fram skurmoppen...
Tjo!
H