torsdag 14 november 2013

Äntligen ledig!

Sovmorgon imon dessutom! Jag kommer givetvis vakna vid halv 6, men skillnaden är att jag får ligga kvar om jag vill! Jag brukar studsa upp vid 7-tiden när jag är ledig, tycker det är rätt skönt o ha sina rutiner. Poppan med tror jag. Hemma är det rena städ-infernot... Ska ha lite examens middag på lördag å det behövdes liksom röjas här hemma. Även sambon är igång o han är faktiskt lite petigare än jag... Det dyker bara inte fram så ofta liksom! I tisdags kväll var jag o Poppan hemma efter att ha varit ute o gått och jag drog igång här hemma o plockade. Poppan försökte gå o lägga sig i 1,5 timme innan matte gav gehör. Vi har liksom en liten procedur kring det. Hon tyckte nog det var astråkigt.

Måndagens vurpa bjöd på lite blåmärken, men inte mer än så. Baklyset pajade o cykelkorgen lossnade, men det var inga konstigheter. Men jag har inte hunnit fixa det så den har fått stå nu i veckan. Har varit ute o sprungit istället. 5 km i tisdags morse o lite styrka på det o 5 km i lite snabbare tempo ikväll på elljusspåret. Poppan fick dra en del och hon funkar skitbra med det. Kul! Jag har aldrig haft nån hund som så naturligt lägger sig i dragläge. Men sen kan hon ju bära sig åt vid hundmöten o annat förstås så därför är det nyttigt med elljusspåret.

Imon blir det fortsatt städning o plock. Sen ska vi åka o handla o greja i stan. Poppan ska väl få sig lite träning åxå, vet dock inte hur o vad än.

I onsdags skulle jag yogat på kvällen, men det var fullt! :-( Inte räknat med det. Det är yoga imon o på lördag morgon, men jag vet inte om jag hinner. Längtar faktiskt. Det är så skönt att köra igenom hela kroppen o stretcha ordentligt. Jag känner mig lite stressad o stel så därför är det ännu mer efterlängtat. Får se helt enkelt. På söndag får det nog dock bli lite mer seriös hundträning. Då blir det vilodag från städningen i alla fall...

Nu ska jag krypa ner o njuta av en god bok!

Gonatt!

Poppan på gymet... ;-)