fredag 1 november 2013

Projekt sortergården!

Ja nu är det röjning som gäller... har massor att slänga! Men det är roligt att rensa, i alla fall efteråt. Men jag har lite svårt att skiljas från vissa saker! Sambon grejar med bilen, byter olja o sen kollar upp bromsarna igen. Hoppas jag slipper köpa mer grejor till den, men en ABS-givare får jag kosta på den - 800 spänn till. Tröttsamt!

Igår var jag o Sussi på klubben o tränade innan klubbmötet. Vi hade GOD tid på oss innan, var där redan vid kl 16. Poppy fick köra framåtsändande, inkallning, kryp, skall, ff och apportering. Passade den damen ganska bra att få jobba en längre stund. Har precis börjat med skallet. Hon är rolig där, skäller jätteljust och jag körde skallet nos-mot-näsa, men där vill hon inte vara utan studsar in i fotposition istället och där satt hon riktigt fint! :-)

Framåtsändandet var väl lite sådär, nosigt o lite splittrat. Jag har inte fått till nån bra belöningspunkt än när hon går på 15 meter. Ska jobba lite mer där. En plats blev det åxå med Ylle o Alfred. Hämtade henne från bilen så hon var lite laddad. Körde först en kort plats o då var hon lite het, men la ner huvudet. Då bröt vi o hon fick belöning. Sen körde vi en till på lite längre avstånd o längre tid och det gick bra. Dessemellan när Sussi körde satt hon mest i bilen o skällde. Så trött är jag på det. Ska köpa ett sånt där antiskällhalsband, tänkte bara att bilen skulle vara färdiglagad innan jag kostar på mig ett sånt åxå. Det är ju typ 1300 spänn! Då tänkte jag att hon får väl vara inne under klubbmötet så hon inte sitter o tomskäller i bilen. Först började hon ju med att bära sig åt o skälla o leva på Linas hundar. Då skulle jag lägga ner henne på sidan, men då blev hon förbannad och svarade upp å hej å hå. Till slut gav hon sig. Men nöjd var hon inte. Hon envisades med att ligga o pipa i 2 timmar innan jag till slut gick ut med henne. Jag tänkte att hon till slut skulle koppla av, men inte då. Envis som synden.

Långdraget klubbmöte dock, inga särskilda beslut eller annat. Man kanske skulle kunna skicka ut info via mail och anslå så kan man diskutera saken sen på mötet och då ta beslut. Nu känns det som att inget blev varken sagt eller gjort och jag såg ingen direkt plan på det heller. Ska väl tillägga att jag var lite disträ med min piphund, men, men.


Poppy kör fysträning...


Det har fortfarande inte löst sig med min licens så jag vet inte hur det blir imon på draget. Åker väl dit o är med i nån motionsklass annars. Det är ju ett litet roligt event när det liksom inte här 70 mil bort. Synd bara att man inte kan meritera till dragchampion i barmarksdrag. Känns bara som en tävling för skojs skull.

Nu är det nog dags o sätta fart.
Hälsningar
H