onsdag 30 oktober 2013

Äntligen sovmorgon!

Den kom faktiskt en dag tidigare. Tog komp-ledigt imon vilket nu känns väldigt skönt! Har haft ganska hektiska dagar. Ska ju jobba i helgen åxå. Hade ju tänkt vara med på Allahelgonadraget, men det har inte varit helt smidigt att få tag i licensen så jag vet inte hur det blir nu. Har inte orkat krångla med det.

Rapporttävlingen gick bra även om det inte är helt lätt att lägga något så i andras händer o ändå vara ansvarig. Det här med kommunikation är som sagt inte alltid helt lätt. Man har olika erfarenheter och hade jag hållt i den själv så hade jag varit mer förberedd o haft mer koll, men nu var det inte jag som höll i det. Sussi skötte sig dock galant o jag får numera gratulera till en ny TL i klubben! Det är inte lätt att hålla i en gren som man aldrig har tävlat innan. Det är ju klart fördelen med att ha startat i alla grenar, man har hyfsad koll.

Jag spårade med Poppan i söndags efter tävlingen. La ett hyfsat långt spår i hästhagen o hon var verkligen på hugget! Hon missade inte en meter o inte en pinne minsann. Jättekul att se! Det blåste ju rätt friskt åxå o det var öppet, men det var inga bekymmer. Ligger lite lågt på lydnadssidan, inte varit så sugen faktiskt. Ska dock köra imon innan klubbmötet.

I måndags var jag o min ex-granne på bio - The Butler. Klart sevärd. Huvudrollsinnehavaren gör en stark insats. Igår var jag ute o sprang o idag blev det elljusspåret eftersom jag var ganska sen hem från jobbet. Lilla Poppan har börjat fälla så nu blir det borstning every day. Hon har ju lite päls att fälla om man säger så...

Har bokat in en kurs för Siv Svendsen (tror jag hon heter) i april nästa år. Ska blir roligt! Har hört väldigt mycket positivt om henne.

Nu längtar kroppen efter sängen känner jag - nybäddat!

Tjo!
H