söndag 13 oktober 2013

En helt ledig dag! Nästan...

Tog semester idag, skulle annars jobbat en dagtur för kollegan vill byta, men jag är ju ålagd att ta ut semester, så då så! :-) Imon ska jag jobba. Ska undervisa in workshop, ska alltså säga samma saker 6 ggr... varje föreläsning tar ca 20 minuter. 10 min till diskussioner. Kan bli jättebra, kan bli lite tjatigt (för mig...;-) Gjorde 3 såna i måndags och det gick bra o vi fick bra utvärderingar. Min kollega var med då, vet inte hur mycket hon hinner vara med imon. Detta innebär att jag jobbar till 16,30 imon o det blir nog inget klubben därav, men jag åker nog kanske till Forserum istället. Lite närmare.

Igår satt jag på cykeln, till jobbet, från jobbet o sen en längre cykeltur i skogen med Poppan. Riktigt backigt var det! Trodde jag skulle flåsa ihjäl mig ett tag. Hade henne mestadels lös, men när jag kopplar henne i expanderlinan så lägger hon sig direkt o drar! Duktig vovve! Men nu var det mycket skogsstigar o då är det skönare att ha henne lös. Var ganska mör i kroppen när vi kom hem sen. Stretchade både mig o henne.

Vackra vyer var det allt! Förutom ett litet finger eller vad det nu är i förgrunden... ;-)

Idag är jag som sagt ledig, men jag måste sno ihop en föreläsning som vi ska ha på onsdag om smärtlindring o övrig symtomkontroll. Vill göra lite knorr på den, men nu har jag nog en plan. Ska bara få ner den i en Powerpoint. Har inte hunnit göra den på jobbet, men skriver upp tiden när jag sitter hemma. Man måste ju vara lite fokuserad o koncentrerad.

Poppan får nog ett spår framåt dan. Borde kanske ut o jogga en sväng, men jag får känna in kroppen lite till först, det tog på benmusklerna igår!

Nån som vill köpa en moppe!? Har annons på den rackarn... Har inte kört med den på ett par år sen jag köpte cykeln. Finns ju ingen anledning o ha kvar den om den bara står!
Veckan blir ganska hektisk. Jobb imon som sagt, tisdag ledig men då ska vi till Ditte A o träna hund o vara där kl 10-14. Hem sen o jag hoppas att vi ska titta lite på rapportbanan o sen ha möte om rapporten på klubben på kvällen. Onsdag jobb o föreläsning på em så det blir en lång dag. Torsdag åker jag med tåget till Hässleholm för konferens i dagarna 2, hem fredag. Ledig lördag o söndag, men då blir det nog till att fixa med rapportbanan nån av dagarna. Det blir nog en hektisk men trevlig vecka!

Nu ska jag Powerpointa lite...
Tjo!