lördag 26 oktober 2013

Rapport, rapport...

Har tillbringat hela förmiddagen i rapportskogen o gjort färdigt banan. Den ser fin ut! Fika i skogen sen fixade vi uppletanderutan och tränade alla hundarna i densamma. Poppan o grabbarna hade kört hårt i skogen innan men hon hade energi kvar! Inga bekymmer o näsan var på. Har inte kört uppletande på över en månad tror jag! Har liksom förträngt det, men hon skötte sig fint. Sen var det dags för kaffepaus! :-)

En trött blivande TL pustar ut! Sen till klubben o gjorde lydnadsbanan. Poppy fick köras igenom i lägre klass och det gick helt ok, kanske inte krypet, var lite het, inget tröttar ut det monstret... Sen for jag hem o städade... Husse o Poppan gick långpromenix så jag fick röja för mig själv. Det har varit en hårdkörningsvecka som varit, övertid varje dag o högt tempo. Lite frustrerande när man aldrig kan veta när man kan gå hem! Hopplöst o bestämma tider för något osv. Kollegan är ledig torsdag-onsdag så jag får väl räkna med långa dagar både månd o tisdag åxå. Det blir liksom så att lydnadsdelen får stå åt sidan o det blir mest promenixer o lite träning under tiden. Har dock köpt en ganska bra pannlampa att ha när jag joggar o om jag lägger spår å det blir mörkt. En Silva å det brukar ju vara bra kvalle. Testade den igår på en joggingtur. Är lite nöjd med mig själv att jag håller i med min jogging o styrketräning. 2-3 ggr/va plus styrketräning 1 gång plus att jag nästan alltid cyklar till o från jobbet. Bilen är dock lagad nu o besiktigad vilket är väldigt skönt!

Nästa vecka jobbar jag alla dar utan fredag. På lördagen är det Allahelgonadraget i Habo å jag vill gärna vara med där, men jag har inte lyckats logga in på draghundssports hemsida. Har glömt lösenordet o har en gammal mailadress som jag inte använder längre så jag kan inte få ett nytt lösen, har mailat men inte fått svar. Lite moment 22 liksom...

Imon blir det åter en tidig morgon, men eftersom det är vintertid från o med imon så blir det lite sovmorgon ändå! :-) Men - hur blir det med klockorna!? Vet inte om min nya väckarklocka ställer om tiden... vet inte om mobilen ställer om tiden... Hur vet man det? Får ställa en analog klocka åxå...

Nu ska jag kolla in "I huvudet på Gunde Svan" o Carina Berg hos Charlotte Kalla o softa lite!
TJo!
H