lördag 19 oktober 2013

Konferensmätt...

Både bokstavligen o bildligen tror jag! Skönt att komma hem. Det blir alldeles för mycket mat o stillasittande såna här dagar. Annars var det två bra dagar i Hässleholm, kanske inte riktigt så bra föreläsningar som tidigare, men det kan ju inte alltid passa alla. Skön säng o sova i o god mat. Kunde åka bil hem vilket var skönt för det har alltid strulat när jag ska hem på freda em/kväll efter såna här event när jag åkt tåg. Poppy var ganska crazy när jag kom hem. En promenix fick det bli o 40 varv runt tomten i full fart innan det var natti. Idag har vi varit på tvättmaskinsjakt till hyresgästen. Köpte en på blocket till slut, men det tog ju  halva dan, åka in o hämta, ut med den gamla, in med den nya, montera osv. Lite strul på det sen var kl 15. Stack ut o sprang 7 km i alla fall. Jag tycker det går himla segt att springa! Får inte riktigt upp flåset riktigt! Särskilt inte första 2 km, de är nästan värst! Springer o tänker att jag måste kolla blodprover, alternativt om jag kan skylla på åldern. Nu skyllde jag nog på för mycket o god mat. Idag har jag ätit näringsriktigt o gott i alla fall. Gjorde en jättegod köttgryta med blomkålsmos till - mums!

Min lilla bil är fortfarande på lagning, ska besiktiga den på tisdag. Har en hektiskt vecka som väntar, mycket på programmet på jobbet. Föreläsningar o möten o annat. Egentligen hade jag bestämt mig för att inte jobba månd-fred i höst, har en sån vecka på mitt 6-veckorsschema. Tycker det blir många dar på jobbet, särskilt när man inte så ofta kan sluta när man ska. Slutar 14,30 två dagar denna veckan tror jag, men kommer nog inte att kunna gå hem då. Jag vet, de flesta andra jobbar mån-fred, men jag vill gärna vara lite ledig mitt i så där. Jobbar nästan hellre månd-torsd o sen lörd-sönd. Men den här veckan gick det inte så det blir sen hundträning varje dag. Har knappt kört nån lydn träning sen jag kom hem från Ditte. Bakläxa!

Imon ska jag o Sussi m fl ut i skogen o göra rapportbanan. Poppan får vara hemma eftersom jag inte har nån bil, så det blir nog mycket traskande imon. Ska väl cykla med Poppan o köra lydnad sen när jag kommer hem.

Nu blir det bingen!
natti!

H