söndag 20 oktober 2013

Regnig söndag...

Förmiddagen tillbringade jag, Sussi o Mita i rapportskogen för att göra banan till tävlingen nästa helg. 2 plusgrader och snöblandat regn möttes vi av... Jag var dock väl klädd - trodde jag! Klev ut i blötan o kunde konstatera direkt att mina korta gummiboots läckte in... Ganska kalla fötter innan vi var klara! Sussi var dock välutrustad med både kaffe, macka, kexchoklad o banan som hon delade med sig av OCH extra torra strumpor! :-) Poppan fick vara hemma, min bil är fortfarande på lagning. Hon fick köra ett race med Allan-brallan när hon kom hem o det var roligt tyckte hon! ;-) Sussi fick nämligen agera privatchaufför! Sen gick jag o sambon ut i regnet och gick i nästan två timmar, lite lydnad hemma på tomten o sen var vi ganska nöjda - tyckte jag... Poppan är dock mindre nöjd. Hon har sovit en stund sen har hon legat o gnällt o pipigt i snart 3 timmar nu. Slumrat en stund o sen gnölat. Lite tröttsamt. Har fått lägga ner henne eftersom hon vandrar runt o hittar på jäkelskap hela tiden, bäddar upp sängen, snor nåt som hon kommer med eller lägger sig o tuggar på, osv, osv. Har varit ute med henne om hon ska kissa eller nåt sånt, men hon ställer sig i lekställning o vill att jag ska jaga henne. Om jag inte gör det så biter hon mig i Mongo-Bootsen. Så jäkla tröttsam. Jag kan fasen inte aktivera henne 24-7... Men passivitet är åxå en aktivitet så den får hon känna på. Hon är dock tyst o fokuserad vid lydnadsträning, så det är inte på samma sätt som det varit tidigare efter löpet. Hon kan liksom bara inte acceptera att hon ska vara still! Nu har husse förbarmat sig över henne o hon ligger i soffan o piper istället för jämte mig. Suck. Hon får ligga där tills hon är tyst o sen får hon komma upp, ut o kissa o sen nattas. Då blir det dock lugnt, tack o lov.

Ska cykla i snögloppet till jobbet imon, men det kanske håller uppe. Jag är väl rustad för nederbörd, bara det inte blir halt. Jag hoppas att min bil blir klar imorgon kväll dock.

Tålamod, tålamod.
Gonatt.