torsdag 3 oktober 2013

Semester! :-)

Fick ett mail från chefen...

 
Jahapp! Det var ju bara att skrida till verket så jag tog ut en semesterdag idag! Är nu ledig även fred, lörd, sönd! :-) Haft en skön dag, stack ut o sprang på morgonen, men det var mindre skönt... Slutade med att jag gick en del hemåt. Benen var så tunga och jag var hur varm som helst. Svårt att klä sig nu, det var 4 plusgrader o solen sken. På med långärmat underställ, Fleecepolo o tunn träningsjacka och jag höll på att gå i kok o solen. Men det var en skön tur ändå! Nu när jag cyklar mycket till jobbet så blir det ju inte riktigt någon vilodag för musklerna. Ska försöka ha det imon så kan jag springa på lördag istället.

Igår var jag o Marie-Louice o tränade i Forserum. Jag hann köra en stund själv först. Lite "runda" till ställande och det gick bra, men kanske inte riktigt så som hon brukar, då nitar hon ju verkligen, men hur bra är det egentligen? Det sliter ju på dem o ta i så in i tusan. Får se hur mycket krut jag ska lägga på det. Lite saktagående gjorde jag o sen testade jag att helt enkelt gå fot med henne och skicka henne på "framåt" o då galoppade hon ut och gick ner till sakta på cirka 10 meter o sen gick hon! Hon är himla duktig ibland måste jag säga! Då testade jag lite med inkallningar istället, men det har hon inte riktigt köpt än. Är hon på väg framåt, då är hon på väg framåt liksom. Sen när M-L kom så körde vi en plats. Det var Poppy, Spicey o tre andra unga o okända hundar. Poppy låg på kant och Spicey emellan. Det var ganska stökigt i ledet bortåt, en hund sprang upp och en annan reste sig flera gånger, men Poppan hade fokus på mig (läs bollen) o låg finfint hela tiden! Det enda hon tittade bort på var en bil som kom. Jag är glad så länge den här perioden varar att hon är så lugn som hon är. Nu kommer hon dock här o tjatar på mig. Det var ju länge sen vi var ute o sprang o att vi gick runt A6 golfbana o letade pinnar i skogen har hon nog helt glömt! :-) Hon är inne i nån racerperiod nu igen. Springer som en galning på tomten hemma, fram o tillbaka i full galopp, det är nog det hon vill... crazy dog! ;-)
 
Dags o släppa ut monstret!
H