fredag 11 oktober 2013

Laddar inför lite helgjobb!

Var ledig igår o jobbar ikväll o imon på dan. Vi höll på här hemma o grejade igår, internet strulade, grejade med vattnet, bar in ved, osv. Tar sin lilla tid. Fick åka in till Kjell o co o byta ut routern vi köpt för den funkade inte, Telia var här o kollade nätet, osv. Men nu har vi fått igång det! Irriterande så fort man ska titta på nåt på nätet o det bara hackar eller inte laddar upp trots att vi vet att det ska funka. Jag sitter o lägger in lite musik till min joggingtur. Har bara haft talboken i mobilen, lite skönt att kunna variera. Ska in sen till stan innan jobbet o kolla glasögon! Det är så dags, ja...

Vi gick en promenix igår runt Munksjön, lite miljöträning... Att sitta o koppla av är ju åxå en viktig del! :-)


Poppan har kanske inte lika hög prio på det som vi... ;-P Sen drog jag till klubben, skulle träna lite innan min framåtsändande kurs. Körde igenom lite diverse, kanske inte den bästa strukturen, men ville göra plats, kryp, ff och ingångar och det gjorde jag. Hon är fortfarande lite het i krypet o kan skutta lite, men är generellt låg känns det som. Ingångarna är ganska ok när hon kör det på nära håll, sämre vid t ex inkallning o apportering så det jobbade vi med. Även 2 kg apporten. I FF går hon lite långt fram och jag tycker jag fick bak henne sen. Nu är hon ju lite mer sansad i lydnaden så då får jag väl fokusera på detaljerna. Sen testade jag av inkallningen, det vore ju tusan om jag inte kunde få en fin ink med stå o ligg när jag vet att hon kan det! Jag körde på boll bakom o hos mig o jäklar va fin den var! Full fart o tvärnit till både ställande o läggande. Men den ska vi inte nöta på, den sliter ju en del. Platsen gick jättebra. Hon låg väl i 4 min ca, matte tröttnar... Jag får dock passa henne lite, hon har fått gå på bollen några gånger när jag varit på väg åter till henne å plötsligt har hon kommit som ett JAS-plan förbi mig i full galopp mot sin boll! Hmm... Det skulle nog funnits med ett Varsågod där nånstans... ;-)

Nej, nu mot Sherwoodskogen! :-)
H