onsdag 9 oktober 2013

Konferenstider

Japp! Är precis hemkommen från Vrigstad där jag varit på konferens med Vårdförbundet. Intressant och ganska givande. Mycket diskussioner. Träffat kollegor från hela länet och kan bara konstatera att vi har olika förutsättningar överallt. En del har det jättetufft med chefer som inte alls stöttar och en del trivs mycket bra med sin verksamhet. Vi konstaterade att i Jönköping är vi endast 5 förtroendevalda på troligen 300 ssk och dsk och det är lite i underkant om man säger så. Vi ska försöka att få mer lite fler i detta. För övrigt har vi ätit gott och umgåtts och det var mycket skönt att hoppa i funktionskläderna och gå ut o gå i ett par timmar. Tränade lite åxå, ingångar, fritt följ och plats. Hon är söt o försöker minsann vara till lags ibland! Nu lägger hon ner huvudet i platsen och gör allt för att försöka få sin boll! Hon är lugn och samlad vilket är det viktiga.

I söndags var jag ju Forserum och tränade med ett helt gäng. Körde igenom lydnadsklass 1 och la plats vid två tillfällen. Båda gick fint. Hon låg mellan två trygga hundar varav den ena var ny. Hon har bra fokus på mig. Innan hade jag gått i en timme, tränat lydnad själv i 20-30 minuter och då kändes hon ganska lugn och stabil! :-) I måndags bidde det klubben, framåtsändande och lyd kl 1 igen. Helt ok.

Nu är jag ganska mör o det ska bli skönt att gå o lägga sig i sin egen säng. Sängen jag sov i inatt var ganska hård o rumskompisen snarkade emellanåt så natten blev lång. Inget går upp emot en tempurmadrass... Är ledig imon och jobbar fred kväll o lördag dag. Har liksom missat att det krockar med KM:et så det blir inget för oss i helgen. Så vinsten får gå till nån annan helt enkelt! ;-) Hmmm.... glömde att jag inte har nån platsliggning...

Tjing!
H