måndag 25 november 2013

Jobbhelg - check!

Imon är jag ledig, eller nästan ska jag väl säga... Vi har nåt event på kvällen, två kollegor fyller jämt och det är nåt hemligt på gång. Får se vad vi hamnar, ska träffas vid kl 17. Jag ska åka till en kompis i Taberg först å få massage. en mycket välbehövlig sådan. Känns som hela min högra sida krampar ner till stortån. Har suttit mycket vid datorn sista veckan, håller på att lägga in enkätsvar och jag sitter nog inte riktigt korrekt. Armarna lite långt fram o nacken böjd o en hel del  i vinkel när jag läser enkätsvaren. Så den massagen blir nog skön-ond! Lite bekymmer baksida lår med nu när jag smugit igång med lite INTERVALLTRÄNING! :-) Körde 5 x 100 meter i motlut i lördags. Det gick väl ganska hyfsat, förutom lite baksida lår känning i slutet. Hade tänkt göra 7 x 100, men va tusan. Styrka o stretch hemma istället. Sprang en sväng ikväll, men hade lite halsont i morse så det blev lite paus för mobilprat då jag gick ett par kilometer. Får hoppas att jag är pigg imon. Ska strax krypa till kojs trots tidig timme.

Lilla Poppan är lite lugnare men hennes påhitt av ofog har ökat. Sno en vante, bädda upp sängen, gömma något, leka med grejer hon hittar, men ändå ganska lugnt o städat. Har kört lite med Sannas citronhalsband i bilen, å det gillar hon inte om hon vet om innan att det ska på. Men är man gapig o kaxig så får man gilla läget! Igår var vi inomhus, jag, Gustav o Sussi. Lite avslagen träning, men vi körde lite á la Gunnar o sen lite ff med Poppan. Gick väl lite sådär, hon var lite seg faktiskt, men det är väl löprelaterat. Inte så mycket o bråka om. Testade lite kryp med, men det slutade med att hon kröp med bakbenen o kasade framåt med frambenen... Det var liksom det enklaste! Får köra det ute eller på konstgräs hos Gunnar istället.

Jag gick ett ganska långt spår i fredags tror jag det var. Jag tänkte att nu jäklar ska hon få jobba. Jag gick hemifrån o släppte på henne nästan utanför dörren o sen gick jag väl1200 meter cirka, 6 pinnar plus slut. Hon gick väldigt bra. Full koncentration trots att de sista hundra metrarna verkligen gick i värsta rådjurstrafiken. Men hon brydde sig inte nåt. Hon är lite Spooky nu annars, om det är skymning o hon ser rådjur så blir hon skitförbannad. Kan ställa sig på bakbenen o avgrundsmorra! Men jag tror inte riktigt att hon ser vad det här. Men man ska nog inte ge sig på matte med Poppy i kopplet bredvid, det tror jag inte... men hon är lättavledbar faktiskt o jag har henne enbart i koppel nu när det är skymning o mörkt.

Natti!
H