söndag 3 november 2013

Barmarksdragdebut!

Ja nu var debuten avklarad! Lite kul var det faktiskt... Jag gick ju där o väntade på min starttid, 12,15 var det ju o så ville jag inte värma upp för tidigt för jag har ju lite långsam blodcirkulation o svettas ju inte i första taget. 20 minuter innan tog jag ut Poppan o joggade ikring lite o körde lite korta intervaller. Sen stod jag å pratade med en kompis, Rolf o plötsligt så ropade de från starten mitt namn. Jättebra, Helene. Fram till start, koppla om till drag o iväg. Jag hade ju tänkt att Poppan skulle se starten av hunden innan. Amatör... Men det behövdes faktiskt inte. Hon drog iväg o spårade med hög näsa för fullt! Galopp på henne o broms på mig... Jag är ju inte riktigt igång än i min träning att jag kommit till intervaller, men det sket ju hon i liksom! ;-) Efter några minuter kom vi ifatt tjejen med en samojed som startat innan. Inga större problem att köra om faktiskt! Poppan monstrade sig ju lite i omkörningen, typ såg lite stor o elak ut, men pinnade iväg så vi kom om o kunde fortsätta. Inja, min gamla tik, hon var hopplös med omkörningar. Hon kunde springa o bevaka hunden som man körde om hur länge som helst! Vi kom liksom ingenstans! Men Poppan skötte sig. Men sen skulle hon ju bada o hålla på. Dikesspringning borde vara en egen gren i Poppans värld... Då kom plötsligt en tjej med en Riesen så den fick vi släppa förbi. Ska väl tillägga att hon körde i veteranklassen, dvs för de över 40 år. Men det är ju jag med! Men jag anmälde mig till under 40 år å den lyckades jag vinna! ;-) Bra drag! ;-)

Sen var det liksom bara att galoppa i mål o sen varva ner några minuter, in i bilen o iväg hem för jag började jobba kl 14. Jag var på plats kl 14,30. Idag är jag nåååågot stel i benen. Jag fick ju springa o bromsa i 1,5 km efter den där riesen hunden, för Poppan skulle ju ikapp så hon galoppade för fullt o jag hade i handbromsen... Det funkar liksom inte att köra om när man blivit omkörd. Jag orkade liksom inte fortare! Men det känns idag, benhinnor o lårmuskler är stelare än någonsin. Jag har ändå cyklat till o från jobbet idag o sen gått 8 km med monstret, men i något maklig takt. Platsliggning har det blivit åxå.

Cykelturen hem bjöd på vacker natur! Men jag är ju inte så bra på att föreviga det.. så här blev det!




Nu blir det snart pannkakor som sambon lagat!

Tjo!