tisdag 19 november 2013

Gunnar-träning!

Ja idag har jag o Sussi varit hos Gunnar igen och det gick verkligen skitbra! Poppy kan verkligen vara väldigt lydig o lyhörd om jag lyckas styra upp henne. Nu kunde vi vara inne på logen och Sussi kunde leka riktig kamplek med Ylle och kasta boll o kampstock o Poppy kunde låta bli o sticka dit o vände sig till mig istället! Lycka! :-) Jag kunde åxå kasta iväg kampgrejen utan att säga nåt till Poppy och stoppa henne så hon kom tillbaka och sen fick hon gå ut o ta den igen. Superfokuserad! Helt otroligt! Vi avslutade med att lägga en plats med Ylle o Poppy och både Poppy och Ylle låg jättefint och lade spontant ner hakan båda två! <3

Jag lyckades sluta i tid idag och åkte från jobbet lite efter halv tre o lade ett längre spår till Poppan med påsläpp från sidan. 5 apporter o slut och kanske 700 m långt. Det började skymma när jag väl gick det, men det hindrade inte henne. Riktigt bra drag i linan och klippte alla pinnarna klockrent. Riktigt bra träningsdag idag alltså! Nu är hon "övertrött" som vi säger. Hon har varit på väg o lägga sig, men så ångrade hon sig o har hunnit både sno toarullen o bädda upp sängen o bita på min tempurkudde... Vill ju inte natta henne för tidigt! Hon kan ju faktiskt gå å lägga sig o vila ändå, men se det passar inte alltid damen! Men matte är mycket nöjd! Vi ska dit nästa torsdag igen o jobba vidare. Jag o Sussi ska nog köra lite lydnad på fredag har vi tänkt eftersom jag faktiskt lyckats bli ledig så jag bara jobbar lörd kväll o sönd. Jätteskönt.

I helgen hade jag ju lite examensfest åxå! Jättetrevligt! Men... lite i överkant med champagne o amarone för min del kan jag känna. Men var nog lite slutkörd, får skylla på det! Det blev inte så många knop på söndagen, en lång promenad, that´s it. Men igår stack jag ut o sprang Ubbarpsrundan, ca 8 km rakt in i skogen med pannlampa. Men det gick jättebra. Hade ju Poppan som vägvisare! Har börjat lägga in lite intervaller så smått. Det är ju nästa "tema" i min löpträning. Jag körde 5 stycken intervaller där jag räknade till 100 dubbelsteg o lite joggning emellanåt. Kände mig pigg o stark! Sen åkte jag hem o körde styrka inomhus. Ingen träningsvärk alls faktiskt.

Nu blir det bingen. Det är visst nån fotbollsmatch som pågår, men jag nöjer mig med resultatet på nyheterna imon...
Natti!


Poppy från sin utkiksplats i trappan! :-)