onsdag 29 april 2015

Bara å bita ihop!

Japp! bryta ihop å gå vidare. Träningstävling i Liljeholmsparken var det på agendan. Jag hade tänkt bli inropad lite kort - belöna. Sen kort inrop igen, halt, å därefter ställande under marsch. Avslutande så skulle jag köra saktagående med störningar å belöning. Inrop gick inte alls, inte det andra heller, så då bröt jag den delen å fokuserade på sakta istället. Hon var inte med alls vid inropet, hade 0 kontakt trots att jag försökte få med henne. Störningsträningen gick dock bra på så vis att hon inte lyckades sno nåt. Vi utmanade henne ganska rejält med väskor o leksaker o en nyinköpt luden gummianka, men hon höll sig i skinnet. Ska släppa det här med tävlingar nu o gå tillbaka till grundträning. Helt meningslöst att harva runt om det inte funkar. Nej, back to basic. 

Har jobbat i Jönköping idag, förberedde föreläsning o var på obligatorisk utvecklingsdag på em. Handlade om ledningsdeklaration, ledord, osv. Jag har lite svårt för sånt måste jag väl erkänna. Har ju varit på ett antal liknande event genom åren o jag tycker inte att man ser produkten av det. En massa ord å ingen konkret målsättning. Blir för flummigt för mig. Trevligt att träffa kollegor dock. Åkte hem o gick en rask runda sen har jag haft styrelsemöte i SFPO över telefon. Ganska raskt avklarat, 30 min ca. Svårt att hålla sig inne när det är så fint väder dock. Gick ut o grävde upp mitt land. Har köpt lite fröer som jag tänkte sätta. Lugn hemma kväll idag. Känns som det behövs nu. Har ett par hektiska veckor kvar innan allt lugnar ner sig lite. 

Imon blir det Eksjö, en "vanlig" arbetsdag, inga föreläsningar eller annat. Lite patientbesök åt Tranåshållet vad jag vet. Det är ju röd dag på fredag och då ska jag vara på Gästhemmet, börjar kl 7, inte varit där på några månader, men det blir inga problem. Föreläste för geriatriska kliniken i tisdags, läkare, sjuksköterskor o chefer. Mina kollegor på PVE var ju med åxå, men de var med som bisittare. De har inte föreläst så mycket i ämnet så de får lyssna lite å komma in i det efter hand. Har en hel del föreläsningar framöver så det blir nog tid för det. 

Vinkväll med vännerna i söndags var mycket trevlig. Vi avhandlade som vanligt väsentliga saker i vardagen, inga detaljer yppas här dock... Lyxar lite ikväll med faktiskt. Köpte parmaskinka på Ica lite billigt, lagt dem på bakplåtspapper i ugnen, 200 grader i 10 minuter. Blir som chips. Riktigt mumsigt! Avhåller mig från alkohol dock. 

I helgen är det appelltävling på klubben. Jag o Sussi ska hålla i den tillsammans med Kjell som är The Boss. Inväntar tidsschema som han har gjort å som jag är väldigt tacksam för att han gör. Ett himla pill det där om man bara gör det 1-2 ggr/år. 

Om man inte pallar ha pinnen i munnen så kan man punktmarkera den genom att sitta på den... ;-)

Söta gullefjun!
Nej, nu blir det vila här.
Tjo!
H