lördag 4 april 2015

En upp å en ner!

Ja igår var det debut på rally fortsättning. Två starter avverkade vi i Tranås. I den första klassen var det mycket tempoförändringar. Det har ju sina svårigheter eftersom det då går lite fort mellan momenten. Jag nollade 2 moment, en halt å då satte hon sej inte å läggande under marsch då jag råkade stanna istället... sen var det den där problematiska "frestelsen"... leksaker eller godis som är utlagt. Nu var det 2 påsk å då stack hon direkt dit å försökte ta det i munnen... 69 p fick vi ihop å 70 är gränsen för kval resultat till nästa klass.
Men det kändes ändå rätt okey. Nästa klass körde vi på em å fick ihop 93 p å blev 4.a. 

Jag var hemma vid 17,30 å vid 18,30 skulle gäster komma... min ena bror m särbo å kompisarna Helene å Pär. Jag hade lagat maten dagen innan så det var bara lite städ å dukning kvar å det fixade Morgan å jag. Mycket trevlig kväll! Men som alltid när jag å bröderna ses hamnar vi i musikträsket... spela å gissa låtar på Spotify. Jag älskar sånt! ☺ 

Igår hjälpte vi hyresvärden å plantera skog. Kändes i kroppen igår kan jag säga. Förkylningen underlättar ju inte precis. Men va trött jag var igår... började nicka framför tv.n vid 21. Det var bara att gå å lägga sej. Sov till 7 idag å har diskat å grejat nu. Hundpromenad väntar, lite plantering av skog till, sen käkar vi nog mat i stan fram på em. Jag behöver köra lite lydnad åxå, ska tävla bruks om 2 veckor... Poppan tror jag har gjort nåt m sina stämband för hon e fortfarande hes. Det är ju inte precis så att jag kan skicka henne till en logoped precis... har pratat m veterinär, ska avvakta. Kanonfint väder idag med. Igår tog vi hundarna å en filt å la oss, ledbrutna, i solen uppe i hagen. Men det var ju inte den lugnaste vilan precis... det flög pinnar, jord, hundar över oss å en hackspett underhöll dessutom... Poppy har ganska svårt å koppla av om man säger så å Fox är inte sen att hänga på! 

Tjo!
H