måndag 20 april 2015

Högre klass spår, check!

Ja då var den debuten gjord. Resultatet blev väl som väntat ungefär. Specialen lite bättre än jag trodde å lydnaden lite sämre. Fullt på spår å upptag! Jättekul eftersom jag kört så få upptag å inte så många spår lagda av nån annan heller på väldigt länge. Uppletande betyg 9! Hon skötte sig fantastiskt fint, lite tugg åkte jag på bara. Lydnaden då... fritt följ 7,5 har jag för mej, några släpp, stod i en halt. Inkallning 8, fick kommendera 2 ggr på ställandet. Framåtsändande 5-0. Gick utanför gruppen på ena hållet, skulle kolla nåt som var utanför. Kryp, solklar nolla. Pip å reste sig flera gånger så jag hjälpte henne till slut. Skall 6 tror jag. Skällde innan kommando å inte så kraftfullt eftersom hon fortfarande är hes. Tung app. 5 eller nåt, hon släppte den flera gånger. Hopp, fint ut men skulle sticka till en person som satt bredvid. Inte så många poäng om man säger så... men det visste jag ju nästan. Skiter  lite i det egentligen, målet var att träna i tävlingsmiljön å testa av specialen. Så nu vet jag det. Jag tyckte jag hade bra fokus å jag höll humöret. Ville ha en bra känsla även om resultatet var mindre bra å det fick jag.

Lördag kväll å en del av söndagen ägnades åt mossrivning. Det var även premiär för Hitta Ut vilket är en klar favvosyssla! 8 kontroller igår å 8 idag! Hann även med käk på Taberg topp å Äventyrsgolf som jag vann! ☺

Kurs för Siv Svendsen har stått på agendan idag å så även imon. Riktigt bra! Hon är otroligt duktig på att lägga hunden i rätt känsla å det är det vi behöver mycket av. Har en väldigt späckad vecka för övrigt å framförallt helgen. Finns inte 1 minut ledigt... men det är roliga saker som sker! Rallylydnads tävling å möhippa för en kompis på lördag å spårtävling å vinklubb på söndag... 

Nu ska jag sova mej i form!
Tjo!
H