onsdag 15 april 2015

Smartare än en hund!?

Ja det låter ju trivialt, men jag å Poppy jobbar på att överlista varandra! I måndags vann Poppy, igår vann jag... tjuvstarter å sno föremål å kasta sej ner i andras väskor å korgar var ett minne blott! Men riktigt så enkelt var det kanske inte... Jag bestämde mej för att det var uppstyrning som gällde. Så lite mer markering att inte försöka dra efter vilt, inte sno nåt från matbordet gjorde nytta i lydnadsträningen. Jag å Sussi hade ställt en korg bredvid hindret. Jag började med att gå fritt följ förbi å hon övervägde MYCKET starkt att ta sin chans å kolla, men anade att det var nåt lurt, så hon höll sig i skinnet å fick go belöning därefter. 

Sen kollade vi över tjuvstarterna. Frikostigt med kommentering å med en favvoleksak i handen gjorde att hon tänkte om satt så fint så! Även när leksaken var borta sen. Hoppet gick fint efter nåt försök. Korgen med apporter å leksaker stod precis bredvid så först sprang hon vid sidan av på motsatt sida från korgen! Sen tänkte hon till å hoppade fint. Det vi inte fick till var krypet. Lite pip å så vill hon resa sig. Det som varit så himla fint. Men jag ska klura lite till. 

Är nästan helt återställd från förkylningen, men lite sliten idag. Har knappt varit hemma nåt sen förra veckan, så ikväll blev det hemma, lugn promenad å lite röjning här hemma. Har varit i Eksjö hela veckan å imon blir det Jönköping. Har fått erbjudande om att vara i Eksjö i höst åxå, ska prata lite till med min chef i Jönköping om det.

Nu blir det soffan här en stund!
Tjo!
H