måndag 13 april 2015

Tävlingsträning!

Ja först blev det inställt å sen blev det på Attilla BK istället! De hade en planerad sedan tidigare å det passade perfekt. Högre klass körde jag med Poppy å jag hann vara på plats innan å köra igenom henne en stund. Jag hoppade platsen men hade ute henne under skotten. I rörelse är det inga problem, hon går upp lite i intensitet, men om hon ligger still så fixar hon inte det. Då blir hon orolig å börjar hoppa på mej. Har väl ingen större betydelse egentligen, jag är vääääldigt långt ifrån att ens lägga en plats me andra hundar utan skott...

Sen var det lydnaden. Körde med förstärkning vid behov å ett av målen var att hon skulle va tyst, å det var hon till 90 %. Men trängde rejält å plogade. Inkallning, satt kvar jättefint men tjuvstartade. Vägrade stanna åxå, inte ens på 3.e kommandot. Framåtsändande - där sprang hon till ett paraply som domare slängde ner, sen hittade hon en godbit som hon åt upp. Kryp, har strulat som tusan, men med hetare belöning så gick det hyfsat. Skall, helt okey. Hon har hittat sitt självförtroende igen å kan skalla utan att tappa rösten och - hon är tyst när hon ska va tyst... tungapporten, kass ingen å trav, annars ok. Hopp, bredvid hindret stod en korg som hon redan smitit till när jag gick in. Nu var hon helt låst vid denna så när jag sa hopp så gick hon direkt dit. Provade igen å hon gick dit. Provade igen å hon gick dit... trots att Gustav stod för å försökte mota bort henne! Fick henne inte att hoppa om hon inte fick kolla av väskan som stod där.så är det med det liksom. Till slut med bästa bollen i näven kunde hon byta fokus, men då tjuvade hon hela tiden. Efter 3 tjuvstarter så gav jag upp återhopp. Hon fick belöning för att sitta kvar istället. Kändes riktigt dåligt å frustrerande. Hon gör helt som hon själv vill. Så är dej lite i vardagen med nu faktiskt. Envis som synden att t ex sno nåt eller kolla nåt.  Vi måste prata detta innan tävlingen på lördag, that's it. 

Helgen har varit mycket skön. Utflykter å God mat. Var på Kinnekulle å käkade i lördags. Väldigt vackert! Lite disigt dock, men fin väg dit. 

Imon blir det Eksjö på fm å Jönköping på em. Himla farande,  men det är ett möte jag vill gå på.

Nej nu ska jag sova, natti! 
H

Full storm! 😨