fredag 24 april 2015

Hektisk vecka!

Ingen rast, ingen ro. Siv kursen var kanon! Fick mycket bra tips som jag ska jobba vidare på! Var på JBK å körde i onsdags kväll, men då var hon lite seg. La ett par upptag på vägen dit å det fixade hon klockrent! Hon verkar ha fattat att hon måste gå ut en bit för att hitta spåret. Hon e smart den där hunden! Fokus på lydnaden är att hon vill in till sidan å jobba, att hom inte ska kolla av omgivningen Samt att jobba med helhet. Något som gladde mej mycket var att jag kunde köra på JBK på stora planen trots att Anneli hade kurs på samma plan å hon körde korsvis inkallningar! Poppy brydde sig inte alls trots att det stundtals var mycket tjoande! Stor skillnad mot för ett år sen!

Jobbmässigt rullar det på. Går bra å resa till Eksjö även om det är sura bensinpengar å lite mer tid i bilen. Har många goa samtal på dit o hemväg med kamrater som åxå är på väg. Storytel  underhåller åxå! Precis lyssnat på Stoner av John Williams å den var fantastiskt bra! Nu pågår Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty som åxå är jättebra. 

Har ju två tjänster nu, ca halvtid i Eksjö å har min heltid i Jönköping där jag tar tjänstledigt när jag har pass i Eksjö. Slutar alltid 16 i Eksjö men i mitt schema i Jönköping så slutar jag ibland 14,30, ibland 15,30 å ibland 16,30... När jag nu är i Jönköping så är det svårt att få till att gå lite tidigare så jag har räknat på det lite å jag jobbar mycket fler timmar i veckan än jag ska... har ju dessutom 38,25 timmar per vecka som jag ska jobba egentligen eftersom jag egentligen går på helgschema. Måste försöka styra upp det lite, jag vill ju egentligen jobba mindre än heltid hade jag ju tänkt! 😉

Fick dock en hyfsad lön nu, mars å aprils månadslön från Eksjö å ca halvtid från Jönköping. Men när jag slutar i Eksjö så blir det ju en månad med desto mindre...så den som spar hon har! 

Ikväll har jag varit i Forserum å tränat. Ska tävla rally där imon, men körde väl mest brukslydnad idag. Rallyn bör jag få till om jag inte klantar mej. Behöver 2 godkända resultat för uppflyttning. På kvällen ska jag på Anna-Gretas å käka med kompisar. Söndag spårtävling. Detroit nog en trevlig helg! Har bokat "färdtjänst" hem på söndag kväll från vinklubben!  


Poppy försöker byta en pinne mot min makrillmacka... nu blir sängen!

Tjo