söndag 3 maj 2015

Snö!?

Var uppe i ottan igår morse å släppte ut hundarna å möttes av ymnigt snöfall.... inte vad man tänker sig 2 maj! Var ganska trött i fredags kväll, somnade i soffan vid 9 till hockeyn, masade mej i säng å var uppe vid 6 å somnade om till 9. Det var skönt. Kändes att det var lite tunt på sömnkontot. Shoppade en byrå på IKEA i fredags, satte igång å monterade den å då har jag fått en påse med skruvar å annat fel... typiskt! Fick åka in igen på lördagen för att komplettera. Får fel storlek på träpluggen, vilket jag upptäcker, tack å lov! Hade ju fått spelet om jag plockat fram allt igen å inte kunnat fortsätta...

Har anmält mej till hundkurs på nätet för Siv Svendsen å Maria Brandel. Var väl lite tveksam till formatet, men det blir nog bra. Det är tydligt å pedagogiskt å jag känner ju igen det eftersom jag kört för henne innan. Det blir back to basic nu. 

Har hållit i specialen på appellen idag på klubben å det var trevligt. Träningskompisen Lisette hade sån otur i spåret. Efter första vinkeln dyker haren Harry upp å bara är där en stund en bit fram i spåret. Dex ser naturligtvis detta å blir ju helt till sig. Efter en stund bestämmer sig haren dock att dra vidare å gör så längs hela Lisettes spår... Dex kastar sig iväg, men väljer ändå rätt spår å hittar en pinne. Tar sig runt spåret å hittar slutet. Betyg 5 men egentligen värt minst 12! Bra jobbat! Poppy fick ett spår utan hare å det skötte hon galant. Jag körde lite lydnad själv sen med korta transporter in på plan å det skötte hon faktiskt fint. Men det var ju ingen som såg... Hon blir ganska varm, hon fäller inte på samma sätt som innan steriliseringen, ser bara tjockare ut tycker jag! Jag borstar henne rätt frekvent å får väl bort en del i all fall. 

Imon blir det Eksjö, måste få till en besiktningstid till bilen i veckan tänkte jag. Vill passa på när den är nyservad å så kan jag lämna den när jag inte ska till Eksjö om det är nåt som ska åtgärdas. Hoppas inte det! 

Nähäpp. Får väl ta tag i tidningen Aktiespararen som jag fick av en välmenande kompis i prenumeration... bara å bita ihop å läsa!
Tjo!