söndag 17 maj 2015

Back to reality...

Har varit superskönt att vara ledig i 4 dar, så imon väntar jobb igen. Eksjö må-ons o sen Jönköping. Har en del föreläsningar i Eksjö vet jag å sen blir det väl ut o åka en del. Ledigheten har varit skön med aktiv. Har tagit tag i lite saker som jag inte känt att jag orkat/hunnit. Planterat i landet, klippt gräset, klätt om kökssoffan o kuddarna o möblerat om i sovrummet bland annat. Kvar är tvätta fönstrena... de är liksom alltid kvar! Har även hunnit med Elmia Game faire en sväng, varit uppe på JBK o kollat in Maria som tävlat med en av pudlarna. Ridit Nordsvensk med kompisar i torsdags å tränat hund. När jag skriver det så här så känns det som att 4 dar inte räckte till plötsligt! Men det har gått bra o varit roligt. Poppy är lugn för tillfället i alla fall. 

Var i Forserum en sväng i fredags o körde lite agility, baklängeskedjning, 1 hinder, 2 hinder å sen slalom o dessa två hinder. Det gick bra. Testade att köra slalom från höger sida å då fattade hon inte alls... så det är skillnad o köra henne på vänster respektive höger! Får jobba på det. Sen körde jag, Elinor o Christina lydnad. För Poppys del blev det störningsträning. De stod o höll i en boll o jag väntade in kontakten. Japp, där är vi. Det var mycket svårt, sa Poppy, eftersom varje ny boll/grej är en ny boll/grej o kräver minst lika mycket uppmärksamhet som förra gången. Men vi ska kämpa på. 

Behöver ta tag i min egen träning åxå. Köpte Runners World idag o där var det en jättebra artikel om höftproblem. Jag har märkt att när jag går uppför så viker jag in mitt högra knä lite grand å då drar det i höger höft. Det var lite testövningar för att kolla av styrkan i höften o jag kan säga direkt att jag ryker på första övningen. De hade även en grundprogram för löpning så då kombinerar jag dessa två för att bygga upp mej så jag kanske kan komma igång igen. Tycker det går fruktansvärt tungt! Blir lite nojig att jag är sjuk... fick lite spatt häromdan att jag hade högt blodtryck... var tvungen å åka förbi jobbet igår o låna en blodtrycksmanschett o ta med mig hem o kolla av det. 120/75 utan o vila innan. Helt okey alltså. Kan alltså släppa det. Ska dock tillbaka för cellprovskoll, har myom (väldigt vanligt i min ålder, knutor i livmodern) men känner av dem ibland som lite molvärk. Beställde tid o då togs även cellprov som ska kollas om. (åxå mycket vanligt i min ålder). Men är ju snart 50 å då gäller det att fortsätta sköta sig o hålla igång! Så är det! Så ni som kanske läser detta, gå å kolla era blodtryck. Väldigt vanligt i 50-års ålder att blodtrycket sticker iväg o det är inte bra... Då behöver man behandla. Men att sänka det artificiellt är bara hälften så effektivt som att göra en livsstilsförändring, dvs sluta röka, motionera, minska på alkohol, se över sin kost å stressa mindre! Man blir lite nojig när man jobbar som jag gör... Så nu blir det uppsträckning här!

Har ett klart mindre hektiskt schema framöver. Det har varit lite too much, ska landa lite nu. Ska bli skönt. Ska nog hinna tvätta de där fönstrena... 

Nu är det kvällen här, upp i ottan imon. 
Tjo!
H