onsdag 29 oktober 2014

New York, New York!

Hemkommen från en fantastisk resa på andra sidan Atlanten! Allt har funkat skitbra, lite regnigt onsdag kväll o halva torsdagen, sen var det kanonväder. Vi hann med allt på listan o lite till. Till o med jag hittade ett par jeans... sista timmen innan vi skulle åka hem - puh!!!



Här är todo-listorna! Allt avverkat - check! 

Vi bodde på Hotel Pennsylvania, var väl inte det fräschaste precis... rent o så, men det luktade rök! Urk! Men vi var ju inte där så mycket för den delen. Lite kortfattad resumé, mest för att jag själv ska komma ihåg...

Onsdag kväll, var på hotellet vid 18.tiden, värsta kön för incheckning... vi hade ju lite bråttom, skulle ju ner till en pub, The Bitter End, Dan Reed spelade ju där! 

Vi pratade med honom lite efteråt, the crazy swede´s... Men det var faktiskt några från Danmark där åxå. Hans gamla manager från Dan Reed and the Network var där åxå så han spelade lite sådana låtar, bland annat den här...

https://www.youtube.com/watch?v=hMnLzZEJPFw Stronger then steel, underbar låt!

På torsdagen var vi nere o kollade 9/11 och omgivningarna där. Det var lite ruggigt ute så på em hittade vi ett litet spa o gick in o fixade naglarna! Typ sånt som jag aldrig gör, kan ju inte ha målade naglar i jobbet... På kvällen gick vi i China town o Little Italy. Studsade in på lite fotmassage o nackmassage! Härligt! :-)

Fredagen så stack vi ner till södra Manhattan o chansade på att kunna åka helikopter. Vädret hade blivit fint så det passade kanon. Vi var där rätt tidigt o det var nog bra för sen blev det kö.... Får se om det går att se denna filmen!


Sen gjorde vi Times Square, lätt hysteriskt ställe! Mamma Mia musikalen på Broadway på kvällen, gick o kollade på Saks, det var väl inte för våra plånböcker, men det skyltat med en fantastisk Oskar de la Renta skapelse!


Not for my wallet! ;-) 

Ja just det, vi gick över Brooklyn bron med. Det var häftigt, utsikten både mot Manhattan o över Hudsonfloden. Vi fick hjälp att hitta gångvägen av en New York-bo. Jättetrevlig gubbe som bodde där, ca 2 kvarter från WTC. Han satt i vardagsrummet o såg krascherna... El o tele o allt slogs ju ut i 3 veckor efter kraschen. Han fick flytta hem till en vän som bodde i uptown under tiden. Rätt häftigt när det berättar, pratade med några stycken om det.  

Lördagen så var det dags för att ta sig uppåt Manhattan, Central Park närmare bestämt. Vi träffade en kvinna som bodde precis bredvid. Vi hade tänkt att hyra cyklar, men det dissade hon direkt. Gå! sa hon. Hon var väl i 60-årsåldern, hon sa att hon sprang runt CP på nån timme. Så vi gick, rundade södra änden o gick upp till Harlem. Solen strålade i vi tog ett glas cava på The boathouse, säkert igenkänt från nån film!


Där kunde man hyra sig en liten båt! Häftigaste var nog ändå ett uppträdande av ett gäng killar. De var så himla roliga o duktiga! Sussi filmade en hel del, ska bli kul o kolla sen!

Vi hamnade till slut på The Red Rooster, Markus Samuelssons krog. Åt mycket gott! Här är menyn...

Äsch, syns ju inte så bra, men det fanns köttbullar självklart! Jag åt nån tupp tror jag, som var panerad. Det var väldigt gott!

Lördags kväll ägnades åt shopping, likaså mycket av söndagen. Jag kan inte säg att jag köpte så mycket, tre jättefina skjortor, ett par jeans (till slut...) en fin NY-kepa, lite krimskrams, några t-shirtar, that´s it! Nöjd med det jag hittade! 

Haft det mycket härligt, många goa skratt med Sussi o aldrig några sura miner, trots jet-lag o trötthet ibland. Men då bet vi ihop, skuttade in på en bar o tog en go drink o tjötade lite, en var vi på G igen! 
Hemresan flöt på, kändes som det gick fortare än ditresan. Vi landade vid 9 på Landvetter o jag var hemma med Poppan vid 13 tror jag. La mej o sov som en stock i två timmar o sen stack jag iväg på vinprovning med gänget... Det var jättekul det med!

Var ledig igår med o var iväg på ett efterlängtat besök hos en vän! Hann packa upp o greja lite innan jag åkte. Det ser ut som om nån har släppt en bomb här hemma... full med grejor överallt. Började ju rensa kartonger precis innan jag åkte...

Idag skulle jag göra min första joggingrunda på 5 månader! Hann väl gå ca 400 m, sen konkurrerade jag o Poppan om en kotte som jag skulle sparka iväg o pang så sträckte jag mig på baksida lår... hamstrings alltså. Jag har ju haft bekymmer med det till o från i perioder o det är segt! Säg inte att det ska bli så nu! Men jag hade bestämt mej för att springa, foten tejpad o allt, så jag följde min plan hyfsat, gick 1 km, sprang 1, cirka. 5 km blev det. Några stopp o pratade med grannar bidde de med, men det var väl helt ok. Nu får jag vila ett par dar å sen känna på det igen. Vill verkligen att det ska hålla nu! 

Nej detta blev långt ändå... Nu får jag nog ta tag i röjningsarbetet här hemma!
Tjo!