tisdag 14 oktober 2014

Älskad, saknad...

Har varit på kurs i Skillingaryd för bästa Siv Svendsen i två dagar. På vägen hem åkte jag förbi olycksplatsen där killen i bil körde av vägen i augusti där jag var ögonvittne. Har inte varit förbi där sen det hände. Nu ser det ut så här; 


Det syns märken i trädet ovanför av bilen sannolikt. Bilen stod ungefär där men han låg nog 10-15 meter längre bort in under en gran. Jag parkerade bilen ungefär där den stod när det hände o gick en runda så jag kom förbi. Poppy kände helt klart igen sig, var lite stressad, kollade sig omkring o travade iväg. Reagerade på bilar som kom. Jag kände mig nog mest lite sorgsen. Fint att de gjort en liten minnesplats i alla fall. 

Siv-kursen då. Den har varit mycket bra, som väntat! Huvudet är fullt av intryck o tips. Känner att jag har en plan för hur jag ska jobba vidare med Poppan och när det gäller att ha en plan så var det just min uppgift jag fick.. Kanske inte det jag är bäst på... Förbättringspotential helt enkelt. Framförallt att ha en plan när jag kör i störningsmiljöer. Poppy ska inte ha en chans att hitta på annat utan det är fokus som gäller. Annars jobbade vi inget särskilt med detaljer eller så, det känner jag att vi kan, det var helhet som det var fokus på för de flesta förutom unghundarna som fick lite mer detaljträning. Vi har redan bokat henne igen i vår! Den tjejen är det många som hugger i så det gäller att vara ute i god tid!!!

Ikväll blir det soffhäng o lite hemmapyssel. Imon ska jag in o jobba några timmar, har lite administrativ fixning, sen ska jag o Maggan föreläsa på em. Ska bli roligt, det är på lite högre nivå, alltid kul! Torsd o fred blir det Stockholm och konferens. Ska flyga för en gång skull så jag för en gång skull räknar jag med att komma hem i tid... Har aldrig gjort det när jag åkt tåg. Mindre kul att hamna i Nässjö eller Falköping o få sitta där o vänta på nån anslutningsbuss å så har jag bilen i Tenhult å så ska jag in till stan igen o hämta Poppy... Been there - done that! Ska bli kul att träffa alla palliativ-kollegor från Sverige! Vi håller ju i konferensen så för vår del i styrelsen får vi engagera oss lite mer samt att vi har styrelsemöte på torsdag från kl 10. Poppy ska vara hos Annelie D och på lördag ska jag mentaltesta henne på morgonen. Det är samling redan vid 7,30 o jag går som andra hund så vi är nog klara vid 9,30 redan. Ska bli kul o se hur mycket monstret är villig till att försvara sin matte! Jag tror nog hon är det om man säger så...

Igår var hon lugn i alla fall... 


I helgen har jag ledigt i alla fall! De jagar ju häromkring så några långpromenixer blir det väl tyvärr inte... får väl åka in till TSOK o gå elljusspåret. Måste ju få komma ut lite!

Tjo!
H