måndag 20 oktober 2014

Packa min packsäck...

Ja det var gårdagskvällens mål, men det gick ju på typ 10 minuter o sen var det klart! Fick direkt lite ångest över vad jag glömt!? Hur kunde de bli klart så fort? Har i o för sig inte packat ner toagrejer o hade skrivit en lista kvällen innan som inte på något sätt var komplett, men ändå... Nu infinner sig risken över att "överpacka", dvs jag har plats o då kanske jag lika gärna kan ta med den o den o den grejen osv. Men det ska bli ganska fint väder i NY så dunjackan får vara hemma. 

Har lite sovmorgon idag, ska egentligen sluta 14,30 men jag behöver vara kvar lite längre så jag ska gå en sväng med Poppy  o slänga ihop det sista. Åker hem o hämtar henne o grejerna efter jobbet o drar till Anneli för att lämna henne. Ska sova hos Sussi ikväll så spar jag lite tid. 

Kollade på Så mycket bättre i helgen o Amanda Jensens version berör mej så starkt! Den tjejen har förmågan att sjunga med känsla! Går rätt in i hjärtan å tårarna rinner! Älskar det. Här är tv4:as version
http://www.tv4.se/s%C3%A5-mycket-b%C3%A4ttre/klipp/amanda-jenssen-calleth-you-cometh-i-2991340

I söndags så körde vi träningstävling a la Siv, jag Sussi, Ing-Marie o Lisette. Vi körde en bana som jag byggt, alla körde nästan samma moment o förstärkte o hjälpte fritt för att lyckas till 100 %. Sen gjorde vi samma bana igen, men justerade förstärkningen/hjälpen efter behov. T ex jag hade med en ruta o den kan inte Poppy egentligen, men då hade jag en tramptarget så hon fattade å då förstärkte jag där. Riktigt roligt! Första omgången med Poppan var väl lite sådär tyckte jag, fick jobba mycket för att hon skulle hänga med mej o inte göra annat när andan föll på, dvs kolla sej omkring. Andra rundan gick klart bättre. Hon verkar gilla det. Hon blir ju helt frustrerad om hon gör "fel", jag kan t ex inte göra ett moment o så missar hon å så märker hon att det blev fel, dvs jag säger inte att det blev bra, då går hon i spinn helt. Så därför är det rätt så bra att göra så här, även om det blir fel så kör man bara vidare. Jag vet ju att hon kan momenten, svårigheten är att kedja ihop det. 


Favoritsysselsättningen, att rulla sig i gräset o morra som ett lejon... Hon var lugn på kvällen i alla fall, det fullkomligt ösregnade när vi tränade, brr...

Nä nu blir det en promenix innan det är dags att dra till jobbet!

Ha en bra dag!
H