fredag 17 oktober 2014

Lilla huvudstaden avklarad!

Japp! Stockholm avklarad på ett par dar, eller rättare sagt knappt sett Stockholm alls... Åkte upp med flyget igår morse, det innebar uppstigning vid 4,15 och det gick bra men jag var rätt trött på kvällen. Vi hade styrelsemöte hela torsdagen o föreläsning på kvällen. Vi var på Ersta sjukhus som är ett stort sjukhus som har både hospice o kirurgenhet. De har även nordens enda hospice/vårdhem för hemlösa med 9 platser. Det var en socionom, som var chef, och en läkare som berättade om verksamheten. Mycket intressant och gripande. Vi fick se en del bilder, bara från där några av dem "bodde" och även på en del bensår som dessa personer hade gått med länge... och även bilder på skorna de haft, eller rättare sagt, det som var kvar av skorna. "Boendena" kunde vara några presenningar i skogen, under slussen eller liknande, en gammal husvagn mitt i skogen. De hade ofta sår på¨benen/fötterna och sökte sällan hjälp. De har ofta en psykisk sjukdom som ligger bakom och då dämpat sig med alkohol o droger. 

På kvällen åt vi gott o jag o rumskompisen Eva vi började snegla på klockan redan vid 20,30... vid 21 var vi i säng o jag sov innan kl 22. Det var skönt! Det har varit bra idag med, men idag var det lite mer föreläsningar av symtom och symtomlindringskaraktär o jag har jobbat med det här så länge så det var inte så mycket nytt. Det var till o med så att jag tipsade som föreläsare inte visste om, men, men vi var ju många i publiken som inte har jobbat så länge som jag o min kollega som jag satt med, så det verkade som de flesta var väldigt nöjda! Man har ju lite chans o klä sig i lite annat än funktionskläder o jeans när man är iväg så här i alla fall! Hittade en klänning i somras när jag var på Öland, helt i mina färger! 


Glasögonorm men klänningen älskar jag! :-)

På vägen hem från flyget så fick jag reda på var älgarna o rådjuren hade sitt fredagshäng...


Taget med mobilkameran så det syns lite dåligt, men det är 3 älgar o det gick två rådjur precis bredvid. Älgen till höger hade ganska många taggar på hornen!

Imon ska jag mentaltesta Poppy. Det blir spännande. Sen ska jag o Sussi träna lydnad o planera för New-York resan. Det är mycket vi vill göra, men det är ju en begränsad tid. Vi ska kolla lite på kartan o "plotta" in saker vi vill se så vi håller oss hyfsat inom samma område. Måste börja tänka lite på vad jag vill ha med mej åxå. Har inte ens en resväska... men jag lånar nog en av nån bror, men de är i Barcelona nu o kommer väl på måndag eller tisdag eller nåt. Ja hjälp! 

På söndag ska vi ha tävlingsträning, inspirerade av Siv-kursen allihopa! Ska bli spännande o se hur det funkar!

Nähä, ha en bra kväll!