lördag 11 oktober 2014

Informationsinhämtning...

Dvs KM. Gick väl både bra å dåligt, men som sagt, informationsinhämtning får jag väl kalla det. Jag jobbade i fredags å skyndade mej hem o la ett långt spår på ett gärde som vi sen tog på vägen till klubben. Spår brukar trötta ut henne en del så jag tänkte att det var lagom. jag skulle inte lägga platsen, lottade o fick startnr 3. Hann gå en runda o köra igenom lite lydnad. Men jag kände direkt att hon var för het på gröten. Linförigheten blev därför ganska splittrad, fick ge en massa dk, övrigt var väl ingen höjdare heller förutom apportering o hopp. På inkallningen så sprang hon iväg lite tveksamt o sen stannade hon upp o vände upp mot domare o TL o blängde på dem (Sussi tror hon kollade om bollen skulle komma) nåt var det. Så hon har mycket å styra med. Kände mej ganska uppgiven efter detta. Men, men, på't igen. 

På lördagen hade hon gårdagens evenemang i kroppen och vi började med spåret. Hon spårar ju fantastiskt som vanligt, men efter första pinnen så behöver hon pausa lite i jag kanske körde på henne lite för fort, hon gick ut i linan o stannade upp å tittade på mej (brukar hon verkligen inte göra) o sen gick hon vidare. Vid första vinkeln så råkade hon få linan kring frambenet vilket resulterade i att hon hade svårt att gå. Alla pinnarna i övrigt o betyg 8-8,5. Lite snålt kan jag tycka, jag kunde ju inte hjälpa att hon fick linan kring benet. Men skit samma, jag har ju ändå inte platsen å det är ju en hel massa poäng. Sen hade jag ju anmält mej till den där Rallylydnaden åxå å den pågick ju samtidigt, vilket jag hade missat lite när jag anmälde mej. Men va tusan, så när jag kom tillbaka efter spåret så gick de banan o det gjorde jag med å sen fick jag startnr 1 vilket var bra utifrån brukset, men jag hann ju inte riktigt förbereda med med att kunna banan o momenten. Hann träna med henne lite innan o sen körde jag. Tja, mestadels förarmissar kan jag säga. Ska ta tag i det där o ut o starta lite om det finns nånstans. Det är mycket bra träning för henne i den miljön å ganska enkelt att utföra. 

Brukset då, budföring gick mycket bra, 10-10. Lydnaden, 


Hon kändes mycket bättre än igår! Skönt! Sen var det ju mycket dk o lite annat, men det var ju för att hålla balansen på henne. Det är helt perfekt att Siv-kursen är måndag-tisdag. Ska ta med mej min info o ge henne en uppgift....

Övriga kompisar har åxå varit o tävlat i helgen o det blev informationsinhämtning det med... men det är ju så med unga hundar o nya klasser. Det tar lite tid. 

Nåt som är positivt (hoppas jag) är att jag var hos sjukgymnasten i fredags o fick äntligen ok att börja springa! Hoppas det håller nu, har saknat det. Är dålig på att hålla igång annan träning om jag inte springer (styrka). Har ju lite svårt att bli varm o svettig, o är man inte varm så är det svårt med styrketräning, men löpningen gör mej varm. Ska köra nåt långsamt igångsättningsprogram nu, typ springa 1 km, gå 1 osv. Undvika springa i uppförsbackar till o börja med. 

Skön söndag till o börja med. Vaknade tidigt å myser lite i soffan med Poppy, dator å kaffe. Dagens projekt är att gå lång promenad i skogen innan älgjägarna gör entré sen fixa lite på tomten, kratta löv å sånt. Mysigt! Säger jag nu innan jag börjat... ;-) I em/kväll ska jobba lite extra för Maggan som jobbar för mej imon.



Ha en bra dag!
H