söndag 5 oktober 2014

Home sweet home!

Ja av olika anledningar var det väldigt skönt att komma hem idag efter en jobbhelg. Ibland är det emotionellt jobbigt att jobba med det jag gör o det var en sån helg. En å annan tår har fällts, men förstås inte på jobbet.Jag är ju en blödig person, kan tycka att det är skönt att släppa efter ibland, det är en ventil det med. Så skönt att ha hunden o naturen på knuten, komma ut å andas! Nu rullar Dan Reed på Spotify en stund och jag njuter... En annan bra sak med att det är söndag att Viaplay släpper ett nytt avsnitt av Outlander! Så himla bra den är! 

outlander


Hoppas den kommer på vanlig tv så småningom så fler kan se! 

Imon är jag ledig, eller nästan.. vi har sköterskemöte, man förväntas dyka upp där så det får jag väl göra. Rätt bra o va med åxå förstås, viktiga saker avhandlas. Tänker ta med mej Poppy o åka upp till klubben sen en sväng, vara med på skotten o köra en plats framförallt. Fick ett ryck o anmälde mej till KM som är i helgen. Några vinster lär jag inte kunna räkna med eftersom jag avstår platsen både i lydnaden o brukset, men i rally ska vi väl försöka konkurrera lite! Men jag vägrar träna på det... det ska liksom gå ändå på den nivån med en hund som är så förig som Poppy. Sussi o Lisette tävlar både lördag å söndag på annan ort så jag får heja på håll. 

Snart börjar det dra ihop sig till väldigt-mycket-att-göra-i-oktober... Många saker som jag hoppas ska bli jättekul! Hundkurs för Siv Svendsen, Stockholm med SFPO (konferens), kora Poppy, KM förstås o New York. Sen kommer jag inte boka in nåt varken i november eller december känner jag... det är ju lite typiskt när saker hopar sig så här. Men jag har ju luft i systemet nu, får njuta av det. Har aldrig haft så här många lugna hemmakvällar tror jag! Det blir en del telefon istället med goa vänner. 

Idag har jag gått en lång promenad med min ena bror. Han blev introducerad för älgloppor... de finns nog inte i Tenhult! De är inga roliga rackare, sätter sig i håret o hopplösa o hitta igen när man har lite kalufs...

Nähä, nu får jag nog fixa lite kvällsmat o kolla film. Outlander först o sen har jag gått å tänkt på en gammal favvofilm som jag vill se igen, You've got mail... Får nog leta fram den!

Tjingeling!