måndag 29 september 2014

Hundträning!

Haft en skön ledig helg. Fint väder, fast blåsigt. Vi hade träningstävling i lördags i Kaxholmen. Jag körde hkl lydn med lite förstärkningar o hon gick riktigt bra. Fria följet är lite svårt när det är första momentet, men det tog sig sen. Plats med gänget gick åxå bra. På kvällen käkade jag middag med en kompis. På söndagen åkte vi till Falbygdens brukshundklubb, jag Sussi o Lisette. Vi började med Uppletande o det gick kanonbra. Sen var det lydnad. Poppy var alldeles för het, det räckte inte med ett uppletande för att hon skulle lugna sig. Men till slut var hon hanterbar. Avslutade med en finfin plats bredvid Lisetts hund. Vi hade ett staket emellan o det kändes tryggt. Poppy är lite väl intresserad i början av de andra hundarna. 

Idag har jag jobbat o det var full fart på fm. Vi har fått en ny bil, en golf vw, sån där bil med gas o bensin. Fick nu nästan gå en kurs för att tanka den! Men den är mycket piggare än den vi hade innan. Skulle sluta halv 3 o det kunde jag åxå så det var bra. Långpromenix med Poppan o har lagat mat o grejat här hemma. 



Nu blir det bok en stund innan sängen!

Gokväll!
H