onsdag 17 september 2014

Uppe me tuppen...

Vaknade tidigt idag, hade glömt ställa om klockan från när jag började kl 7 i måndags... har både hunnit promenixa med Poppan, duscha o käka frukost. Vill ju inte hänga på låset till jobbet... Poppan är rolig på morgonpromenaden. Dessa gillar hon inte! Jag går först o så kommer hon efter. Ibland stannar jag till o undrar om den där hunden har stuckit för mig, då går hon rätt in i mina ben med nosen... ;-) Hon tycker att morgonpromenader där man bara ska ut o rasta henne är helt meningslösa... Så fort jag vänder hemåt igen så struttar hon på före. Hon ska hem till maten. 

Jag jobbade igår  o var ledig i tisdags. Fantastiskt väder just nu! Älskar klara höstdagar! Härlig luft, massor av svamp o otroligt vackert! Igår gick jag en skön sväng med Poppan sen hade jag lagt ett spår till henne med ett upptag på snedden. Hon är ju fantastisk med sin näsa måste jag säga... missar inget! Sen var det dags för gräsklippning. Trodde att gräset slutat växa men nej, det har det inte!

Bonden har hämtat kossorna nu så nu har jag hela den stora hagen för mig själv. Finns ett par rundor där med härlig utsikt att gå. Kan lägga lite gärdesspår åxå förstås. Jobbar idag och imon och har en helt ledig helg framför mig. Jag o Lisette hoppas jag ska spåra lite. 

Nu får jag väl pallra mej iväg till jobbet...
Ha en bra dag!


Ser ni Poppan... ;-)