onsdag 3 september 2014

Höstmys!

Jag älskar hösten! Hög klar luft! Massor med svamp ute, myggen e borta o flugorna likaså. Njuter! Idag har jag målat det vita på hundkojan, kom på det för ett par veckor sen att ja just det, hundkojan skulle ju målas! Helt bara glömt bort det. Det har ju verkligen varit kanonväder för målning i sommar å så kommer jag på det nu... ja, ja, det ska vara fint väder några dagar nu. Tänkte först både måla vitt o falurött idag, men konstaterar att det kommer liksom flyta ihop på sina ställen då. Vitt idag o imon, rött på fred o lörd kväll. Vi ska till Anders K på lördag så vi får väl se hur det blir med målning. Annars håller jag tummarna för fint väder på söndag...

Har lämnat bilen för service idag åxå. Hade verkligen ingen aning alls om vad sånt kostar, exet har ju alltid servat mina bilar. Jag tänkte väl att runt ett par tusen är bra, max kan det väl kosta 5 000 kr. Japp. 4 800 kr. :-O Jisses va dyrt! Dessutom var en fjäder fram av så då blir det inlämning på måndag igen. Undrar vad det kan kosta, gissar på 3000 till, max 5000 så då blir det väl 5 000. Shoppingutrymmet till New York krymper känner jag... Tråkiga pengar med bil men den är ju ett måste när man bor så här!

Lilla Poppan å jag var på Habo Bk igår med Sussi å körde. Det gick faktiskt riktigt bra. Helt tyst o fokuserad. Körde själv först o sen tillsammans med Sussi o Ylle. Hon belönade med boll o annat å jag hade Poppy lös, hon var lite splittrad ibland o drog iväg ett par gånger men stannar på mitt kommando. Skönt! Måste hitta ett annat objekt som jag kan träna tillsammans med som inte blir störd om hon kommer farande... Har tränat på tomten idag, hon är lite hetare där av nån anledning. Taggar igång lite mer så det gäller att köra "rätt" moment. Jobbade med inkallning, apportering o kunde till slut krypa lite. Hon skuttade med bakbenen igår när hon kröp, idag var tekniken faktiskt bättre. Fick väl till några belöningar igår som satt bra. Hon är ju snabbtänkt!

Nu blir det tv en stund innan god bok o säng. En riktigt skön kväll helt enkelt! Har gjort god raw food kvällsmat med äpplen, kanel, kardemumma, banan, dadlar, vaniljpulver som jag mixat i olika lager. Supergott!


Hittar massor av dessa...
 
 Även dessa börjar komma! Tidigt tycker jag! De får stå till sig lite till... ;-) 

 Mäktig himmel häromkvällen!

Tjo!
H