lördag 30 augusti 2014

Long time, no...

Ja tiden går fort när man har roligt! Snart är det september. Haft en hektisk vecka, både med jobb o annat. Avverkade bio i onsdags, den nya Colin Nutley, Medicinen. Den var väl rätt ok. Fick fribiljetter innan premiären. Poppy o jag har mest varit ute i skogen, träningstävling i måndags i Bankeryd dock  med gänget. Jag var sist ut o när jag skulle kliva på så kom ett helt gäng o la ut träningsmattor o satte på musik o sen körde värsta träningspasset igång! Vi gjorde stora ögon jag o Poppy... mest jag tror jag. Hon är ju egentligen inte så störd av sånt precis, mer av om det hade varit andra hundar som varit där. Vi fokuserade på tystnad o att hon skulle vara med mig hela tiden, o det var hon! Gick riktigt bra faktiskt. Sen körde vi inte direkt igenom nåt lydnadsprogram, men lite andra övningar bidde de. Det var kul! Lite miljöträning bidde de innan å då skötte hon sig fint. 


Nu är det helt underbart här ute i Grenåsa, å jisses vad svamp det finns!!! Jag plockar o plockar... kan inte ta hand om allt, idag gav jag detta till min ena bror...


Såg första trattkantarellerna!


Jag älskar hösten! Hög o klar luft o ljuvligt i skogen! Min hälsporre har dock inte blivit bättre, kan inte springa o har fortfarande ont... resulterar i att jag inte tränar alls, typ. Ska ta tag i det igen. Sjukgymnasten ringde igår men jag missade det samtalet, ska ringa henne i veckan. Det ska ha gått 3 månader innan man kan få stötvågsbehandling säger hon, medans min kompis fick stötvågsbehandling direkt o har börjat springa igen... Men nu har det gått 3 månader så nu kanske jag kan få behandling om det nu gäller. 

Idag har det varit en riktigt slappardag! Kollat på VM fälttävlan o följt SM i bruks på nätet. 14 stycken som brutit rapporten, det har mej veterligen inte hänt tidigare. Nu är det bara 4 kvar till lydnaden imorgon. Snopet! VM i fälttävlan var väl bitvis dramatiskt, några rejäla ikullridningar, men alla verkar dock ha varit ok, utan en häst som dog när det kommit i mål... men det verkade fräsch när den gick i mål å senare segnade den ner så det kan ju varit nåt oupptäckt hjärtfel eller ett aneurysm eller liknande. De är ju i grunden ganska välkollade de där hästarna!

En ledig dag till sen blir det jobb 4 dar i rad!

Tjo!
H