söndag 3 augusti 2014

Varmt e bara förnamnet...

Vilken sommar det har varit! Vädret tänker jag på främst då... Så varmt o soligt, helt makalöst. Men idag tar det nästan priset. Otroligt varmt o fuktigt. Har varit ute på fm o rensat på tomten o grejat. Älsklingen är här så han har hjälpt mig med röjsåg o trimmat o grejat. Har öppnat upp en liten berså som är omgiven av syrener o det låg visst plattor i botten. Ska bara försöka hitta en bänk så man kan sitta där. Jättefint!

Jag o Sussi har bokat resa till New York nu! Vi åker i oktober. Anneli kan ha hundarna o det är det viktigaste. Måste kännas tryggt när vi åker. Vi åker en onsdag o kommer hem på måndagen tror jag det var. Ska bli spännande! Läser på lite, det finns ju en del å se om man säger så...

Vad gäller hundträningen så har det väl blivit lite sporadiskt i värmen. Poppy accepterar den bättre än jag... I em har jag varit inne hela tiden för där är det svalt... Men vi har lagt lite spår o kör på promenaderna. I måndags var vi uppe på klubben o tränade lite. Poppy var först helflurrig o okoncentrerad men som tur är var Lisette o Sussi med o styrde upp det hela lite. Poppy är ju gärna kommisarie över allt o alla o har ju ett behov av att nosa av hela planen o ha koll, men vi hittade en lösning som kändes ganska bra. Ska jobba vidare där så får vi se. Det som var särskilt roligt var att vi la en plats med Ylle o Martins Meya o Poppy låg hur lugnt som helst! Det känns lite som en seger faktiskt... Naturligtvis med framtida beräknade bakslag med nya o andra hundar, men det känns hoppfullt. Det gäller att ha nageln i ögat på det där monstret. Har haft en dust med klotången idag igen o det är ju inte så poppis, men det går!

Imon blir det jobb en vecka till. Har det rätt ok, en del farande förstås. Ska upp till klubben på tisdag tänkte jag o träna o onsdag ska vi till Jessika i Bottnaryd för första gången.  Ska bli kul. Hon kör ju mycket för Siv Svendsen o henne gillar jag skarpt. 

Ikväll ska jag träffa Sussi o Gunnar o fixa med spåren till Attillas spårtävling nästa helg. Jag ska gå två spår. Vi ska snitsla ett o jag tänkte att Poppy ska få gå ett. Ska bli kul o se hur hon fixar ett elitspår. En plats hoppas jag få till åxå. 

Härliga färger!