torsdag 24 juli 2014

Snart jobbat en vecka...

Det rullar på på jobbet, har haft hyfsat mycket att göra, men framförallt så har det blivit mycket resor. Från Gränna till Bankeryd till Lekeryd till Taberg, dvs kommunens alla ytterområden så det är ju tur att bilen har AC för jisses va varmt det är! Idag tror jag det var rekord! Har cyklat tre dagar denna veckan o det har gått bra. Varit riktigt skönt faktiskt. Det tar ca 40-45 minuter o det går som en dans med en talbok i örat. Just nu Maj-Gull Axelssons senaste "Jag heter inte Mirjam". Har väl varit lite tveksam till den först, men är fast nu. Lite roligt att det är en del om Jönköping o Nässjö! Hade jag inte koll på. 

Cyklingen gör att det blir väldigt tidig uppstigning, typ 05,30 å både igår o idag var jag sååå trött! Det var ju grymt varmt när jag kom hem idag så jag rastade Poppy å käkade lite, sen däckade jag i fåtöljen med en bok o sov säkert en timme. Till o med Poppy tyckte nog det var skönt att vara inomhus för där var det svalt! Hon höll sig lugn i alla fall. Sen packade vi ihop oss o drog till "min" beach. Badade o schamponerade monstret o hon fick simma en hel del. Vi var nöjda båda två sen kan jag säga! 






Igår var jag på sommarkväll i Ödestugu o lyssnade på Hördegårds 4:a. Det var fint. Jag har ju så nära dit o det är jättemysigt. Åkte dig själv o träffade en kollega o "nästan" granne. Kan inte påstå att det blivit så mycket hundträning, har inte pallat i värmen. Det blir lite på promenaderna. Vilar oss i form helt enkelt! Försöker "bonda" lite samt lägga lite tryck på henne, hon har ju varit rätt jobbig nu ett tag så nu är det lite "ledarskapsövningar" som gäller. Klippt klorna idag å bara de e ju en ledarskapsövning.... Lugnt o städat men hon visar hela garnityret o markerar runt armen när hon tycker att jag inte sköter mej, men det blir inte mer än så för jag går inte in i den fighten o då slutar hon. Skönt det.

Imon blir det jobb igen o förhoppningsvis inte så mycket farande. Ska sluta tidigare o dra till Ossashamn är min plan. Ska åka in lite tidigare o tvätta bilen tänkte jag för hjälp va skitig den är nu! Så är det att ha grusväg...


Gokväll!