söndag 20 juli 2014

Semestern slut... ;-(

Ja nu var den till ända, min sommarsemester. Imon blir det jobb igen, 7,30. Har fått lite förhandsrapport att jag inte behöver kasta mej ut direkt på morgonen vilket är skönt. Är ju själv o det är bra om jag hinner läsa in mig lite innan. 

Haft en underbar semester! Både med sällskapet o med vädret. Har varit tillsammans med V nästan konstant i 4 veckor o vi trivs väldigt bra tillsammans. Det kändes konstigt att komma hem själv idag kan jag säga. Lite sorgligt... Har varit i Oskarshamn denna veckan o tagit det lugnt, läst, badat, pysslat. Poppy the Monster har väl inte helt visat sig från sin bästa sida. Hon o hans hund, Didi kommer inte så bra överens, två bitchiga tikar där Poppy är absolut värst. Anfall är bästa försvar. Vi måste ha dem isär hela tiden o det är sååå lätt att glömma att stänga en dörr... Då blir det krig. Det har varit nära några gånger men vi har lyckats få isär dom. Men Poppy är ursnabb på att slinka emellan. Lite tråkigt. Det är lättare här hemma, då kan hon vara i hundgården o där är det även svalt o skönt. Det går bra att gå promenader ihop, då kan de gå bredvid varandra om inte Didi busar till det lite, t ex går ner i en vattenpöl, rullar sig i mossan osv, då blir Poppy direkt på hugget o ska styra upp. Hon är som värsta snuten... Men det hon helt ballar ut på det är om Didi ska springa lös. Då går Poppy helst på bakbenen i kopplet o nästan skriker. Skitjobbigt verkligen. Nu låter det ju som om jag är helt kass på det här med hundar o så, men jag är ju faktiskt inte det, men hon går mej ur handen. Hon blir helt okontaktbar när det blir sådär. Å är man ivägen då ska kan det lätt komma ett litet omriktat beteende som vi säger i hundvärlden, dvs hon försöker bita Didi, men hon var inte där men det var mitt ben...


Så här snyggt blåmärke blev det... Det ser ut som om hon råkade sätta tassen på benet, men så var det ju inte riktigt. Två huggtänder bidde det. Då är det mycket svårt att vara samlad o bestämd o lugn kan jag säga. Å jag vet att det inte blir bättre när jag blir förbannad, men va fasen gör man!? Usch va trött jag var på henne då. Nog om det. Nu är vi sams o vi har tränat lite grand i värmen. Fokus på kryp just nu. Planerar väl att åka till klubben imon om det är nån annan som ska dit o träna lite. Har dåligt med lust o fokus just nu. Det är ju ingen ide att anmäla till nån högre spår utan platsen, likaså lydnaden. Nu känns hon ju rätt lugn på platsen så jag ska börja introducera andra hundar nu så får vi se hur det går. 

Nu blir det jobb månd-fred i 4 veckor tills min kollega kommer tillbaka. Jag tänkte cykla till jobbet imon. Min fot är ju inte bra än så jag kan inte springa. Nu bor jag ju lite längre bort än tidigare så jag får starta lite tidigare, har väl ca 16 km till jobbet nu. Har lite olika vägalternativ, mer eller mindre skogsväg är det väl som gäller, eller grus o landsväg. Får se vilken jag tar. Det ska ju vara fint väder hela veckan o det är ju skönt att inte börja i ösregn. 

Höll på att göra i brallan idag när jag skulle kvällsrasta hunden. Skulle gå upp mot skogen o rundade den gamla jordkällaren som är vid lagården. Såg en gren som låg där... men det var en orm. Urk! Den var svartspräcklig med gula fläckar vid huvudet. Jag har teflon i min hjärna så jag kan aldrig komma ihåg om huggormen har gult vid huvudet eller inte. Det är liksom bara ORM = FARA! Var tvungen att googla o det var en snok. Skitäckligt ändå. 

Nä nu ska jag ta min goa bok o gå o lägga mig o ställa klockan på att ringa skittidigt, typ kl 5,15. Urk!

Natti!
H