tisdag 8 juli 2014

Halvtid!

Usch... lite ångest! Halva semestern har gått å lite till. Haft det underbart skönt o rest lite första två veckorna. Nu är vi på plats hemma igen, jag o kärleken, Poppy o hans hund, Didi. Eller Diana som hon heter. Har avverkat Öland med kompisen Marie, två nätter med härliga varma dagar med promenader o god mat. Var roligt att återse Kroken med omnejd. Doppade tassarna i havet o shoppade lite! Det är ju kanonväder o Poppy tycker det är lite väl varmt. Hon har ändrat sig lite igen o är lite lugnare igen, vet inte om det är väder eller hormoner. Har kunnat köra en del lydnad vilket är jättekul. Platsen börjar kännas trygg - när jag lägger själv. Har mest tränat själv nu. Ska köra med Sussi o ev Lisette på torsdag. 

Idag har jag städat Mazdan. Ska ju sälja den. Supervarmt på förmiddagen. Höll på å grejade några timmar. Vid 12 satte jag mej i soffan o läste en stund o sen somnade jag, som en stock. V somnade åxå o vi vaknade vid halv 3! Jisses! Det var så skönt! Det var svalt o skönt inne. Lunchade gott o åkte sen iväg o spelade äventyrsgolf, gissa vem som vann... Jag! Med ett poäng! :-)




I helgen blir det baluns för Anneli som fyller 50! Vi ska pyssla hemma o bara vara - skönt! Jag har fått tid hos sjukgymnasten imon för min hälsporre som inte precis underlättar för rörelse o träning... Glufsar mest! Men har kört 15 min med Paolo i 5 veckor nu o gått i mål på cirka 20:e plats av 300! 

Nu blir det semifinal i fotboll. Brasilien - Tyskland. Är väl lite måttligt intresserad med kan ju läsa lite samtidigt!

 Mot Homrevet!


Homrevet på Öland! Vi var helt själva på den milslånga stranden, underbart! :-)
Tjo!