söndag 29 juni 2014

Mellan väst o öst!

Västkusten avklarad och det var riktigt trevligt! Fint väder och roligt att träffa familjen med bihang. Vi bodde på Örenäs slott som ligger mellan Helsingborg och Landskrona, precis vid havet. 




Det är verkligen jättefint. Vi åt i slottet och bodde i flyglar. Det fanns en stor pool och en stor slottspark. Jag o min kusin gjorde mina 15 m Paolo med vackraste utsikten. På fredagkvällen var det poolparty med grill i mingel. Vi var ett stort gäng på ca 50 pers från Stockholm i norr till Malmö i söder o det var företagare av olika de slag samt vår familj då. Vi var väl ca 15 pers. På lördagen gick jag ut o gick i nån timme o Glumslövs backar. Så vackert!


 
I bakgrunden syns Ven. Sen åkte vi till Helsingborg o lunchade o sen var det dags för femkamp! Det gillar vi! Började med brännboll. Jag o min ena bror, Ingemar var i samma lag o Pappa o min andra bror i det andra. Gissa vem som vann... ;-)




Sen var det chip-tävling eller var det heter. Man skulle chipa en golfboll i en ring. Den närmsta var 1 poäng, nästa 2 o sista 3. I det andra laget var det den fd golfpro:n som satte en 3:a o så var det en i vårt lag som åxå satte en 3:a... Jag! Har knappt inte hållit i en golfklubba, missade första, Ingemar tipsade lite o satte nästa. Ha! :-) Sen var det straffsparkar. Min andra bror Stefan stod i mål för sitt lag o jag sköt inte mål på honom... ;-( Men, men, vi ledde. Avslutande fotbollsmatch o det var skitkul! Inga skador, vilket man ju var liiiite rädd för. Jag spelade nån form av libero o takterna sitter i. Men det här att dribbla o passa satt väl inte i kan jag säga, men bryta ett anfall, det kan jag! 

Lilla Poppan var hos Anneli o hon var riktigt trött på kvällen igår så det var bra. Hon däckade direkt. Mer sånt! ;-) Ska ut o springa idag o klippa gräset så jag får aktivera henne lite. I veckan drar jag till Oskarshamn o Byxelkrok. Ska bli roligt att återse sin ungdoms marker! Pappa hade affär i Kroken i många år. 

Tjo!
H