torsdag 26 juni 2014

Njuter!

Ja det gör jag verkligen! Gör saker jag tycker om, tränar, vilar och pysslar. Har varit i Oskarshamn ett par dagar och kom hem nu ikväll. Fixar lite här hemma med tvätt, betalar räkningar o sånt. Ska iväg till Örenäs över helgen och Poppan ska vara hos Anneli. 

Igår var vi och fiskade (läs, jag lekte med hunden, särbon fiskade... ;-) Två regnbågslaxar blev det! Innan fixade vi mat som vi tog med oss. Började med baconlindad sparris till förrätt som vi grillade...

Därefter blev det kycklingfiléer med ost emellan med jättegod sallad och potatissallad. Efterrätten blev, kaffe, jordgubbar och vit choklad. Kan man ha det bättre! :-) Jag lade ett långt spår till Poppy. Det var ganska mycket vildsvinsbök. Hon skötte sig kanon, cirka 1 km, 6 plus slut och hon gick över en apport i ett skifte mellan skog o kalhygge. Sen var vi ute o gick runt sjön och hon badade lite o jag låg å läste på bryggan. Härligt!



Idag har vi varit i Mönsterås. Som av en händelse så åkte vi förbi en skylt med SBK på... Var inne och tränade en stund. Det gick faktiskt ganska bra, inte så himla het. Ska väl tillägga att jag var uppe i ottan och var ute å sprang i 6 km... Körde igenom lite olika moment. Kryp, skall, framåts, lite ff och inkallning. Helt ok. När vi sen var i Mönsterås o skulle fika och stötte jag ihop med en kollega som jag känner sen flera år tillbaka som jobbar i Mönsterås o vi sitter i samma styrelse. Så oväntat! Jag känner två pers i Oskarshamnsområdet, henne och en tjej som heter Anna som jag känner via hundarna. Henne mötte jag på Ica Maxi i Oskarshamn för nån vecka sen. Helt osannolikt egentligen... 

Nähä, nu väntar min sköna säng... Natti!