onsdag 11 juni 2014

Long time...

Ja det var längesen jag var i bloggvärlden! Det har varit väldigt körigt här kan jag säga. Ikväll är första kvällen hemma utan nåt planerat på jag vet inte hur länge. Har känt mig enormt trött ett par dar, så där trött så jag nästan inte orkat hålla mig vaken på dan... Det håller inte i längden. Ikväll har jag varit ute o gått en lugn långsväng å fixat kvällsmat o tagit en kopp thé, kollat Beckham i Amazonas på svt play o nu började ögonen bli tunga igen, ska inte somna nu utan ska gå o lägga mig vid 21 tänkte jag o läsa tills jag somnar o det blir nog raskt. Lilla Poppan har med däckat här på golvet. Ska ut o köra lite lydnad innan natten tänkte jag. Har tränat lite till o från med henne. Kör en hel del på promenaderna. Kedjat en del på träningen. Det går väl ganska bra, hon kan tagga igång om hon inte får belöning tillräckligt snabbt. Hon har varit lite för het på FF o kryp, annars är hon i ganska bra balans!

Utan spaning, ingen aning! Poppy på förstukvisten! Nu har vi kossor här hemma, tre kor  med kalv. Poppy har koll på dem, men bryr sig inte jättemycket. Bara de inte springer, då vill hon nog styra upp dom lite...

Min lilla bil har fått sig en buckla, ska lämnas in för lagning imon o jag hoppas att jag får den till midsommar, för då går jag på SEMESTER! Dvs, jag jobbar midsommaraftons kväll o midsommardagen, sen är jag ledig. Har 6 arbetspass kvar nu...

På lördag ska vi till Anders K o träna hund. Ska bli kul! Jag missade ju förra gången eftersom hon var nyop. Tycker att hon är ganska samlad nu, men jag tror inte det beror på operationen än, snarare att hon är innan tänkt löp som skulle vara i juli. Får väl avvakta o se. 


Näha, kom på att jag måste gå ut o flytta över bilburen till Mazdan, som tur är har jag kvar den bilen, annars hade det blivit lite bekymmersamt att ta sig fram när man bor som man gör...

Tjo!