söndag 17 augusti 2014

Regn!?

Ja när väl regnet kommer då vet man ju inte riktigt om det var det man ville ha... Men det är hög mysfaktor just nu, kan jag säga. Har tränat hund i 3,5 timme i konstant regn med Lisette o Sussi o jag kan säga att det hade inte blivit av om vi inte hade bestämt det! Soffan riktigt skrek på mej "KOM O SÄTT DEJ HÄÄÄÄÄR!" Jag bara pluggade igen öronen o drog... ;-) Kom hem från Kärleken i Oskarshamn i em så det var bara till o packa upp, slänga i sig lite käk o dra. Poppy hade inte gjort så mycket idag så det var bra med träning. Spår, upplet o lydnad. Poppy hade ett fint upplet, fantastiskt spår o en hyfsad lydnad. Lite övertänd på lydnaden, hur hon nu kan vara det efter både spår å upplet... Men jag tror att jag lyckades belöna när hon var samlad så det kändes ok. Avslutade med en plats. Jag körde lite tävlingsträning i torsdags med henne i Forserum. Bland annat en plats på håll. En av hundarna drog iväg i galopp o jag hade Poppy liggandes i koppel, kanske 70 m därifrån, men det räckte ju för att hon åxå skulle dra iväg som en projektil. Tack o lov för koppel kan jag säga. Men jag tror att det resulterade i att hon var lite pipig idag när jag la med Ylle. Får köra lite plats själv nu o sen köra med trygg hund igen men att man då tränat lite lydnad tillsammans på planen innan. 

Imon blir det jobb igen, kollegan är äntligen tillbaks, ska bli trevligt! Inte så kul att jobba själv i 4 veckor... Jobbet i sej är ju inga problem, men det blir lite ensamt även om gänget på Gästhemmet är mina arbetskamrater så delar vi inte riktigt samma vardag eftersom jag är ute o far. 


Angående dödsolyckan jag var med om förra helgen så var det en polsk kille, han hade ett barn på 7 år, vet inte om han var bosatt i Sverige eller bara här tillfälligt. Har fått reda på det via "bekantas bekanta". 

Premiäreldar i kakelugnen för det här halvåret. Mysigt! Tror jag är rätt välförsedd med ved nu, har fått hem 7 kubik tror jag det blev. 


Det här är en nästan sensationsaktig bild... Poppy har självmant kommit upp på sin filt i soffan jämte mej, suttit en stund jämte mig o blivit lite klappad o sen till slut lagt sig ner... det händer väl en gång på 1000... Det här med o koppla av. Hon kanske åxå blir vuxen nån gång! 

Nähä, nu blir det bingen o bok!

Natti!

H