fredag 5 september 2014

Punka...

Har haft en riktigt effektiv dag idag. Långpromenad på morgonen, trotsade min hälsporre o var ute o gick i 1,5 timme. Det var riktigt skönt, hög o klar luft o sol. Sen hem o målade det röda på hundkojan o jisses vilket pill det var med det vita... Inte helt fläckfritt kan jag säga... Får bättra på det vita lite till sen! Skönt att få det gjort! Det tog några timmar, sen blev det gräsklippning, det tog typ resten av dan... Var tvungen o åka till Tenhult en sväng sen å jag passade på att lägga ett spår till Poppan på vägen som jag sen tog på hemvägen. När jag sen skulle åka därifrån så gick bilen väldigt konstigt, hmmm... Punka! Så typiskt! Kl 19,30 fredag kväll. För en gång skull så var det en himla trafik på Spexerydsvägen, säkert 7 bilar som åkte FÖRBI! Ingen stannade... Så är det väl idag. Jag hade stannat i alla fall. Nu vet jag dessutom att jag kan göra det själv. Problemet är ju om man inte får loss bultarna, men det gick bra. Nu måste jag förutom att jag ska betala servicen o den pajade fjädern, även köpa minst två nya däck... Kanske 4... om det inte går att laga. Ska lämna in det så får jag se. Det är ju så med en fyrhjulsdriven bil, egentligen ska alla däcken bytas om ett pajar. Hur kul som helst... Men, men, jag har ju satt mig i denna situationen själv så det är bara att bita ihop! Nöjd med att jag lyckades byta i alla fall. Är lite sliten nu. Ska ju upp skittidigt imon o åka till Varberg med Sussi. Jag ska vara hos henne vid 7,20, nu får jag ju egentligen bara köra i max 80 med reservdäcket dessutom. Tur vi inte ska ha min bil!

Nya glasögon har det blitt åxå! Hämtade dem igår. Vet inte riktigt vad jag tycker än. Har knappt kollat mej i spegeln, men det känns bra att ha dem. Jätteskönt faktiskt!

Nu blir det sängen, sov lite halvdant inatt av olika anledningar. Sover nog av utmattning inatt...
Gonatt!