lördag 20 september 2014

Lugn o skön helg!

Igår var Lisette här och vi spårade o körde ett par lydnadsdetaljer. Det blev gärdesspår för både Poppy o Dex. Dex skötte sig fint, men behöver jobba upp motivationen i spåret. Poppy fick både gärde o skog och jag hade försökt att göra det klurigt för henne. Pinne, spets 10 m efter, vinkel efter 20 m osv. Hon skötte det strålande! Hon är fantastiskt duktig i spåret! Kul! Sen körde jag plats med henne och hade Lisette och Dex som störning. Det gick jättebra. Jag gav henne inte chansen att ligga och spänna sig mot honom, utan fokus var på mej. Vi körde väl som närmast på ca 5 m och då gjorde Dex o Lisette även en förflyttning. Dex fick jobba med framförgåendet, de har en appell tävling om nån månad. 

I övrigt så pysslade jag hemma igår, plockade lite, målade om mormors gamla stolar som jag ska ha i köket, läste ute i solen. Njöt! Idag blir det mer hundträning tänkte jag, lydnad, ska in till stan o tvätta bilen o städa ur den å ska passa på att miljöträna Poppy åxå. 

I fredags fick jag min första stötvågsbehandling för min hälsporre. Det gick ganska bra, det ska kännas som en 7:a av 10 på VAS-skalan och det gjorde det väl knappt tyckte jag nog. Men jag kände inte av foten alls igår knappt, om jag inte klämde på den. Jag hoppas att det här hjälper. Det är lite tjatigt att inte kunna röra på sig som man brukar. 

Så här gött var det igår!
Testade bananpannkaka på kvällen, gick sådär... men det var gott!




Eländet brände fast, får nog smörja upp min panna lite o göra mindre plättar. Har en plaststekspade å den var helt värdelös. Kanske får besöka Ikea idag!

Tjo!