fredag 26 september 2014

Fredag!

Har en vecka av 6 som jag jobbar månd-fred o den är avklarad nu... Segt att gå upp tidigt 5 dar i rad! Idag har jag äntligen varit o klippt mig. Kändes som jag hade en piasavakvast på huvudet... Lön idag vilket satt skönt efter denna dyra månad! Har gått en längre sväng med Poppan när jag kom hem, jätteskönt ute! Ledig i helgen o den kommer mest bestå av hundträning. Träningstävling imon o åker med Sussi o Lisette till Falköping på söndag. De ska ju tävla där snart. Kan ju passa på att köpa lite ost åxå! ;-)

Igår var jag i Tenhult o körde lydnad själv. Fokus på inkallning, framåtsändande o kryp. En något het hund tog en stund att lugna ner. Körde långa inkallningar med boll bakom o hos mig. Säkert 15-20 stycken. Hon har börjat slarva i ställandet men efter en stund som var hon med på noterna igen. Hade satt upp koner till framåtsändande sen o jag gick ett saktagående mellan konerna å sen körde jag skick o hon gick jättefint! hon har nåt stopp efter gruppen, men rullar igång igen. Krypet går väl hyfsat, bara hon är i balans. Ska bli jättekul att köra för Siv snart. Har en plan vad jag vill ta upp. Kul att kunna visa upp vad vi jobbat på åxå!

Snart drar det ihop sig till New York! Blev positivt överraskad idag! Kollade in Dan Reeds spelschema o han spelar i New York, precis samma kväll som vi anländer! Vi är där vid 16 o jag har mailat o kolla om vi skulle köpa biljetter, men det behövdes inte. Skitkul! :-)

Nu blir det bingen!
Tjo!