lördag 18 oktober 2014

Godkänt mentaltest!

Ja, inte på mej då, men hunden... ;-) Hon skötte sig idag Poppy. Ganska laddad förstås, men gjorde nog ungefär som jag väntat mej. Hon var väldigt laddad mot publiken, dvs när de gick före till de olika stationerna. Dels berodde det väl på att gammelhusse, Sussi o Anneli var i flocken, personer som hon gillar. Sen har hon ju alltid haft väldigt svårt för när någon går före, hon vill absolut gå först. Men, men, det var ju en bisak. Hon förföljde inte lilla jaktbytet, det skuttande figuren som kom emot henne konstaterade hon rätt snabbt att det var inte så mycket att bry sig om. Dumpen satt hon i skrevet på, släden var hon väldigt laddad på, kastade sig i kopplet o skällde som en bannhund. När hon sen kom fram så hade hon lite svårt att låta bli att kampa upp den... ;-) 

Hon fick ihop 419 poäng och fick omdömet att inget undgår denna hunden... å det stämmer ju. Hon är otroligt uppmärksam och agerar ju impulsivt o direkt. Mycket social kamplust, inte så mycket skärpa, tyckte de, men jag o exhusse tycker nog nåt annat... men det kvittar ju. Huvudsaken är att jag vet vad jag har i snöret. 



Efter detta äventyr så åkte jag med hem till Sussi o så gjorde vi en ungefärlig plan över vår NY-resa. Vad vi vill se o hur det ligger till på kartan. Poppy o grabbarna passade på att umgås lite. 


Det var inte så här lugnt hela tiden kan jag säga... 

Har kollat på "Så mycket bättre". Några versioner där var skitbra tycker jag! Amanda Jensens version bland annat. Jag saknade en låt av The Ark, Stay with me, fantastiskt uttryck i denna o fantastisk text! Här kommer den från youtube https://www.youtube.com/watch?v=Cw5Ga_P7Oik

Imon blir det träningstävling. Jag håller i den  så jag måste lägga upp en plan. Måste fundera lite på packning åxå. Har lånat ett resväska av en bror som känns bra o lagom. Det hänger fullt med tvätt här hemma nu... Luktar fräscht! :-)

G´natt!