söndag 6 november 2016

Skrivsugen igen

Lite sugen på att skriva igen så då kör jag på det! Ingen direkt resumé här inte utan tänker framåt. Lite resumé dock... Var o tävlade igår, klass 2 agility och hopp är det som gäller nu för tiden. Körde två av varje igår i Kinnaredshallen. Jättefin hall med värme och det var väldigt skönt för det var typ snöstorm ute... Blötsnö i mängder! Hindren hade plockats undan på klubben så jag hade inte tränat någon agility sedan förra helgen och starttid på tävlingen var kl 8 så det var en lite väl pigg Poppy på startlinjen. Första agilityloppet så lyckades jag hindra en tjuvstart och sen smet hon in i en tunnel när jag inte var riktigt beredd - disk. Andra starten så släppte jag en tjuvstart - hur dumt som helst. Då gick hon mig helt ur handen och for som en stolle över hinder o genom tunnlar. Hoppade nog 3 hinder både fram o tillbaka. Så när matte tappar fokus så tar hon direkt över kommandot. Jag hatar agility! 

Nästa start var hopplopp och då skärpte jag till mig. Det gick skitbra! Full fart o hon rev ett hinder för att hon körde en wrap (tight sväng runt ett hinderstöd) och råkade knuffa till stödet. Sista loppet var också ett hopplopp och där missade vi en salalomingång, kom lite för fort och så rev hon ett, men det kändes skitbra! Jag älskar agility! ;-)



Loppet här om tekniken funkar!

På kvällen var vi på Harrys krogshow, det var skitbra! Fullt ös! Maten var väl sådär, väääldigt salt, både förrätt och middag, men det gick väl an. 

Idag har jag haft en vilodag. Vi har gått en lång sväng på fm i snålblåst och snö, men det var skönt! Sen har det varit tv serier som lockat. Lagat paj, vegetarisk tacopaj, finns på www.arla.se . Det är mycket god! 

Nu blir det jobb mån-torsd. På fredag ska jag ner till uppfödaren, Maria, och gå på agilitykurs för Nettan i Lotushallen. Ska bli jättekul! Har en tävling kvar i år så jag behöver lite coaching. Kaaanske stannar till på Ullared på vägen hem om det inte är hur mycket folk som helst. 

Har även börjat damma av Poppys lydnad. Tänkte jag skulle köra nya startklassen i vår, finns en tävling redan i januari i Kinnaredshallen. Får se om det passar. Får skita i att hon ljudar, köra bara för att jag vill. Överväger även att köra högre klass spår till våren. Platsen har fått mindre betydelse i poäng, så då känns det mer möjligt att starta. Får se!

Nu blir det kvällspromenad o packning av matlåda här innan sängen kallar!

Natti!
H