söndag 20 november 2016

Sjukdom å elände...

Imon opereras min pappa i Göteborg. En stor bypass med byte av alla stora kärl samt en ny aortaklaff. Imon opereras åxå en av mina bästa vänner i Lidköping med till viss del osäker utgång. Mycket annat kommer i skymundan förstås när det blir så här. Inget man kan vara förberedd på.

Igår var jag å tävlade agility i Kinnared å sen åkte jag å hälsade på pappa. Vi pratade även igenom saker av vikt om han inte skulle klara operationen. Nycklar, begravning, prylar, huset. Osentimentalt å krasst på två vädurars vis. Jag är väl egentligen ganska blödig av mig, blir lätt rörd, men inte just nu. Jag känner mig ganska stark för tillfället. Han messade idag å sa att läkaren skulle ringa mig efter operationen.

Idag var jag åter å tävlade på morgonen å sen drog jag å sambon till Linköping. Jag hälsade på min kompis å han hälsade på sin son som legat inlagd där sedan i slutet av sommaren. Han är hjärttransplanterad för några år sedan å det är komplikationer efter det kan man säga. Det var skönt att träffa min kompis med make. Vi hade ett par timmar tillsammans med mycket skratt å även allvar. Sedan gick jag till sambon med son som inte mår så bra. Det är tungt.

Så imon jobbar jag men mycket av mina tankar kommer vara på annat håll. På tisdag-onsdag ska jag till Stockholm på konferens. Torsdag jobb, fredag ledig men hundträning, lördag, söndag jobb. Men allt går ju att avboka om det är så. Får se hur allt går.

Nu ska jag sova å ska skicka alla mina tankar till högre makter att allt går så bra det kan!

H