måndag 14 november 2016

Inbeordring...

Ja vem gillar det!? Inte jag... Det fattas folk inatt, jag är ledig idag, har saker planerade, hinner inte sova (kan inte heller för den delen), det finns ingen annan så då blir man inbeordrad. Jag blir ju ledig imon! Men jag kan ju inte sova då heller så det påverkar ju mig hur många dar som helst att gå in o jobba en natt. Fy tusan va surt det är men det är ju bara att bita ihop. Min förkylning har börjat vända idag o i min värld så är sömnen jätteviktig när man är förkyld/sjuk för att återhämta sig och nu kommer det skita sig. Det är ju inte så kul att jobba med en snorig näsa som rinner o nysningar som lite spontant dyker upp när som helst. Jag jobbade natt förr, men när jag till slut bara kunde sova mellan 8-10 så gick det liksom inte längre. Men jag räknade ut att jag har nästa sovmorgon lördagen den 25 november då jag börjar jobba vid kl 14 och det är ju mindre än 2 veckor dit så det ska nog gå! Usch vad sur jag låter, men det känns sådär. Det är verkligen skitmycket att göra på natten med så man får typ stå-äta på 10 minuter nån gång framåt natten. 

Jag ska in o kolla synen idag, behöver nya glasögon å så tycker jag mitt högra öga är som lite suddigt ibland. Sen ska jag till sjukgymnasten o krångla med mina ben/höft, sen hämta matkassen o laga mat å så har vi visst styrelsemöte ikväll via telefon. Får lite ångest över att veta att man kommer vara så där trött efter 02 så man nästan vill börja gråta o mår illa. Men, men... Imon kväll har vi kurs, jag o Ing-Marie. Tävlingslydnad. Hoppas det inte regnar o värsta snöblasket, det går ju klä sig men det är svårt för hundarna att göra bra prestationer. 

Igår var vi i Kinnaredshallen o tränade agility. Lite svårt att träna med nya personer. Jag är ju så van från brukset att man hjälps åt o tittar på varandra. Här kör man mer själv o det kändes inte så planerat. Jag tycker det är bättre om man planerar något ihop, tittar på varandra o kommer med feedback. Borde ju bli mer konstruktivt än att köra själv! Men man är ju lite beroende av varandra eftersom det är ju en del hinder som ska fram å hyr man en hall så vill man inte lägga halva tiden till det... Det kostar på! 


Nu ska jag sätta fart med alla mina doings, annars kör det ihop sig precis. Här är loppet i Kinnare för nån helg sen när jag tyckte hon gick skitbra o jag skötte mig. Tyvärr rev hon ett hinder, men det är smällar man får ta!



Tjo!
H