söndag 13 november 2016

Sjuklingar o annat

En vecka gå fort! Pappa har varit inlagd på grund av känningar från bröstet. Förhoppningen var att det skulle gå att göra en ballongvidgning och att man lägger en stent i kranskärlen. Det går att göra när man har förkalkningar i kärlen i hjärtats framsida, men han har på baksidan och då måste man göra en bypass operation. Ganska vanligt idag men det är trots allt en öppen bröstkirurgi och man måste koppla förbi hjärtats artärer och byta ut dem. Man ska också byta ut klaffen i aorta. Detta görs i Göteborg eftersom han bor utanför Ulricehamn. Jag känner mig ganska lugn inför detta och jag tror att han gör det också förutom att det kommer bli besvärligt och göra ont. Jag skulle åkt o hälsat på honom idag men har en förkylning med mycket snuva o nysningar så jag fick skippa det. Vore ju käckt om han fick skjuta på operationen i två veckor för att han bli förkyld... Han är ju inlagd tills han ska opereras. Men jag ska ändå åka o träna agility i Kinnarp, inomhus. Där smittar jag nog inte nån! Förhoppningsvis...

Vi har varit i Holmenstugan o käkat buffé idag och så gick vi en långsväng innan. Skönt. Det töar dock nu och det är ju mindre skönt. I fredags var jag i Falkenberg o tränade agility i Lotushallen för Nettan som är en mycket duktig agilityinstruktör. Fick med oss väldigt bra saker! Det var Maria som ordnade till sin kennel, Sandvretens, eftersom Poppy kommer därifrån. Numera är det dock bara pudlar. Efter träningen så blev det middag på Laxbutiken, shopping på Engelssons (ett par nya joggingskor, Salomon speedcross 4 GT) och sen en sväng till Ullared (underkläder, strumpor, vantar mestadels). En lång men bra dag. 


Jag är ledig imon åxå vilket ska bli jätteskönt. Hoppas att förkylningen är ett minne blott tills tisdag då jag ska jobba igen. 

Igår kväll var vi på Dan Reed. Han spelade i Jönköping på em och sen var tanken att vi skulle gå vidare till John Bauer bar och han skulle spela lite till. Men vi behövde äta lite innan JB så jag, sambon, brorsan med sambo och ett par till gick till en ny restaurang som jag tror heter Mr Brown. Dan behövde också äta så han hängde med oss och käkade! Jättekul! Han är en karismatisk person och delade med sig massor av det han varit med om. Allt från att han som 15-åring ville bli rockstjärna, vilket han blev, förband till Rolling Stones, Bowie, m fl till att han tyckte att det här var inte hans grej. Det blev för ytligt. Han lämnade till slut allt och åkte till Nepal och Indien och bodde under en längre till hos munkar i deras kloster. Lärde sig meditera och jobba med sig själv. Han hade mycket skuldkänslor och sorg att han drog från bandet och strul med sin familj. Han kunde landa i det och till slut återvända. Det var en mycket intressant middag måste jag säga! Han är otroligt ödmjuk. Han har återförenats med sitt band för några år sedan, Dan Reed and the Network och de har spelningar både i USA och Europa nu. Har även producerat nytt material. Jag köpte hans senaste solo-CD och han skrev en fin hälsning på den! Kul!

Lite Dan Reed sen igår o sen ska jag dra mot ailityn!
Tjo!
H