måndag 28 november 2016

Äntligen lite lugnare!


Pappa opererad å mår hyfsat väl. Han har lite förmaksflimmer å det är inte helt ovanligt. Problemet för hans del är att han är så svårstucken. Man behöver sövas när man häver förmaksflimret, dvs när man gör en elkonvertering. Jag pratade med både honom å ssk idag å sa att han behöver ju vara stabil något dygn innan han får åka hem å det var självklart. Han är ju inte den som tänker - Oj, nu har jag förmaksflimmer, jag ringer sjukvården! Så vi får väl se. Imon ska jag vara med på läkarbesök med mamma. Hon har hjärtsvikt, nyupptäckt, men jag undrar om det inte är nåt mer. Vi får se. Det är en bra läkare imon i alla fall. 

Jag har varit själv på hälsokontroll! Får man ju när man fyller 50. Allt var väl rätt okej, men för mycket sötsaker... Mitt blodsocker kunde vara lite lägre  min vikt ner några kg. Så ikväll var det fruktsallad. Sambon fyller år så det fick bli hans "tårta"! Han var nöjd med det! 😊😉

Jobbat i helgen å ledig idag. Full fart igår. Satt väl i 5 minuter mellan 7-16, men det var okej. Haft en lugnare dag idag istället. Krångel med bilen dock. Noterade att när andra skrapade rutorna på utsidan så skrapade jag på insidan... Konstaterade att det stod bra med vatten på golvet på passagerarsidan! Vi tog vattendammsugaren å fick upp flera liter vatten! Ringde runt lite å jag har precis för nån månad sen bytt framrutan. Kontaktade Ryds bildas å de tog in den å jag fick en lånebil. De ringde senare å berättade att de inte hittade nåt ställe från rutan som det kunde läcka in ifrån! Typiskt... Så nu kör de den till Tenhults bilservice imon å så får de felsöka... Jag får ha lånebilen tills på torsdag så det var ju förvånansvärt snällt faktiskt! Jag blev mycket förvånad! Ny ruta har jag å det kostade inget dessutom. Tummen upp för dem! 

En joggingrunda blev det idag åxå å detta är utsikten på bilden! Vackert! Känner att det äntligen börjar funka att jogga. Jag blir sakta lite starkare känner jag i backarna så nu får jag kämpa på! 

Imon jobb! Ska föreläsa "Smärtlindring 2.0" kallar jag den! Ska bara snickra ihop den imon, men jag har den i huvudet! 

Tjo! 
H